اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایلام:

جشنواره شعر گلدسته‌های سفید در ایلام برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: هفتمین جشنواره سراسری شعر گلدسته‌های سفید در ایلام برپا می‌شود.

جشنواره شعر گلدسته‌های سفید در ایلام برپا می‌شود
علی چراغی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با بیان اینکه هفتمین جشنواره سراسری شعر گلدسته‌های سفید در ایلام برپا می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره با هدف ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به شعر و ادبیات پارسی و حضور پرنشاط اعضای کانون‌های فرهنگی هنری در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف ادبی برپا می‌شود.
وی ادامه داد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد یک رقابت سالم بین اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور ادبی با محوریت مذهبی از دیگر اهداف برپایی این جشنواره است.
این مسئول اضافه کرد: آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های ادبی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و در نهایت تولید آثار فاخر ادبی در حوزه معارف دینی ولایی و انقلابی از اهداف برپایی این جشنواره سراسری در استان ایلام است.
چراغی‌پور تصریح کرد: جشنواره سراسری شعر گلدسته‌های سفید در 3 رشته شعر، نثر ادبی و داستان برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: موضوعات موردنظر در این جشنواره آزاد، آیینی و انقلابی با تاکید بر اهل بیت عصمت و طهارت و فضایل اخلاقی، انقلاب، دفاع مقدس، اماکن و مناسک دینی به ویژه مسجد و نماز مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: فراخوان این جشنواره از ماه‌های گذشته به سراسر کشور ارسال شده و تاکنون 2 هزار و 750 اثر به دبیرخانه این جشنواره واصل شده است.
این مسئول اضافه کرد: این جشنواره دارای یک بخش ویژه بوده و این بخش به واسطه اینکه در ایام عید غدیر برگزار می‌شود، بخش ویژه اشعار و موضوعات غدیر و امام علی (ع) به آن اضافه شده است و به صورت ویژه هیئت داوران آثار را انتخاب می‌کنند و هدایای ویژه‌ای تقدیم برندگان می‌شود.
چراغی‌‌پور تصریح کرد: این جشنواره در تاریخ‌های یک تا سوم آذرماه در شهر ایلام و با همکاری و تلاش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مراسم شعرخوانی نیز به واسطه حضور چهره‌های مذهبی و جوانان خوب کشور در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) ایلام برپا می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: بازدید از مناطق ایثار و شهادت در مرز مهران و زیارت امامزاده سید حسن (ع) در شهر مهران از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.
چراغی‌پور تصریح کرد: مراسم اختتامیه نیز با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و استاندار ایلام در محل مجتمع فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برپا می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: در پایان نیز از 60 نفر از برندگان راه یافته به مرحله کشوری تجلیل می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول