اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آذرماه جاری؛

گیوه دست بافت چهارمحال و بختیاری ثبت ملی می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گیوه دست بافت چهارمحال و بختیاری همزمان با برگزاری اجلاسیه خوزستان در آذرماه جاری ثبت ملی می‎شود.

گیوه دست بافت چهارمحال و بختیاری ثبت ملی می‎شود
مسعود علویان صدر در حاشیه چهارمین سفر هیئت دولت به استان چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر 40 هزار اثر ملی در کشور به ثبت رسیده است که از مجموع آثار ملی به ثبت رسیده 600 اثر متعلق به استان چهارمحال و بختیاری است.
وی افزود: با توجه به میراث فرهنگی ماندگار و کهن در این استان پیش‌بینی می‎شود تعداد آثار به ثبت رسیده در این استان به 4 هزار اثر افزایش یابد.
علویان صدر در ادامه با اشاره با اعتبارات تخصیصی این سازمان به‌منظور حفظ، احیا و مرمت آثار تاریخی در سراسر کشور، گفت: در سال‌جاری بودجه‌ای افزون بر 850 میلیارد ریال به‌منظور حفظ، احیا و مرمت آثار تاریخی در این استان در نظر گرفته شده است.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده 20 میلیارد ریال به استان چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شده است.
وی همچنین از تخصیص 160 میلیارد تومان اعتبار به منظور حفظ، صیانت و به‌سازی بقاع متبرکه کشور خبر داد و گفت: این حرکت دولت یک اقدام بزرگ فرهنگی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به کانون‌های فرهنگی است که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این هدف باشیم.
علویان صدر اضافه کرد: از مجموع این اعتبارات 2 میلیارد تومان به‌منظور احیا و بهسازی بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته است.
وی در ادامه با اشاره به سست شدن پایه‌های پل زمانخان در شهرکرد، گفت: تغییر رژیم آبی رودخانه با توجه به سطح و نوع بارش‌های اخیر و انجام اقدامات غیر کارشناسی در حاشیه حریم این رودخانه خساراتی به پایه‌های این پل تاریخی وارد شده است.
علویان صدر از تشکیل یک تیم کارشناسی به‌منظور تسریع در رفع این مشکل خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت رفع خسارت وارده به این بنای ارزشمند تاریخی یک تیم کارشناسی تشکیل شده است تا با بررسی جوانب و زوایای موضوع علت اصلی این خسارت و همچنین میزان خسارت وارده به پایه‌های پل را مشخص و تعیین کنند.
وی خاطرنشان کرد: به‌منظور حفاظت از این بنای ارزشمند تاریخی حمایت‌های مالی و فنی مناسبی اعمال خواهد شد تا هرچه سریع‌تر استحکام پل تقویت و خسارت وارد رفع شود.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه روز چهارم سفرهای هیئت دولت به استان‌ها روز پنج شنبه 19 آبان‌ماه جاری به استان چهارمحال و بختیاری سفر و از نزدیک با مسائل و مشکلات فراروی صنعتگران هنرمند این استان آشنا شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول