اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آبادان در مجلس:

حماسه ذوالفقاری ثبت ملی شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: حماسه ذوالفقاری باید در تقویم کشورمان ثبت ملی شود.

حماسه ذوالفقاری ثبت ملی شود
سیدحسین دهدشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: حماسه ذوالفقاری یادآور همت، همدلی، غیرت و مردانگی زنان و مردان آبادانی است که بدون تجربه قبلی برای دفاع از مرز و دیارشان به سوی رویارویی با دشمن شتافتند.
وی افزود: آنها برای دفاع از خاک و سرزمین و انقلابی که به واسطه آن هزاران شهید را تقدیم کرده جانفشانی کرده و در مقابل دشمن متجاوز بعثی ایستادند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تأمل و دقت بیشتر به 9 آبان، حماسه بی‌بدیل ذوالفقاری باید به سه نکته اساسی اشاره کرد، گفت: نقش انسان‌هایی چون شهید دریاقلی که در آن برهه از زمان تصمیم سرنوشت‌ساز برای مردم و سرزمینش گرفت کاملاً بارز و مشخص است.
وی ادامه داد: در آن زمان دریاقلی می‌توانست تنها به فکر خود و خانواده‌اش بوده و از کمک به همشهریانش سر باز زند، به راستی اگر هر کدام از ما به جای او بودیم چنین تصمیمی را می‌گرفتیم؟
دهدشتی با بیان اینکه شهید دریاقلی مردم را همگام و هم‌صدا با هم به سوی جبهه ذوالفقاری کشانده و آنها را سد راه دشمن کرد خاطرنشان کرد: این چنین تصمیماتی بسیار قابل تقدیر بوده و باید جاویدان در ذهن‌ها بماند.
وی عنوان کرد: نقش مساجد در دوران انقلاب اسلامی و همچنین اوایل جنگ تحمیلی به‌عنوان پایگاه رهبری و تجمع نیروهای مبارز نیز بسیار تأثیرگذار و محرز بوده است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساجد به‌عنوان پایگاه معنوی و اجتماع و ساماندهی به نیروهای مقاوم مردمی با ایجاد پتانسیل‌های مؤثر توانستند شهر را در مقابل تجاوزها سر پا نگه دارند.
به گفته وی نقش مردم با دست خالی و بدون هرگونه تجربه و ملاحظه‌ای تنها با اعتماد به نفس و همت دسته جمعی به نظام در آن دوران طلایی فراموش ناشدنی است، افزود: در آن برهه از زمان همه اقشار نظیر ترک، لر، عرب، فارس و ... در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستاده و با غیرت قومی و طایفه‌ای آمیخته با ملی خود دشمن را به بیرون از مرزهای شهر و کشور مجبور کردند.
دهدشتی بیان کرد: روز حماسه ذوالفقاری در تاریخ دفاع مقدس کشورمان مغفول مانده و باید توجه ویژه و خاص به آن معطوف داشت.
به گفته وی حتی بسیاری از آبادانی‌ها نیز از حماسه و دلاوری‌های 9 آبادان و تأثیر این حماسه در تاریخ کشور بی‌خبرند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این روز نه تنها برای نسل حاضر بلکه برای آیندگان نیز باید زنده نگه داشته شود.
وی با بیان اینکه روز 9 آبان به نام روز حماسه ذوالفقاری باید در تاریخ و تقویم ملی کشور ثبت شود، خاطرنشان کرد: هنرمندان، اصحاب رسانه و همه اقشار و اصناف کشور باید ابعاد مختلف روز بزرگ حماسه ذوالفقاری را بررسی کنند و هرگونه کوتاهی در شناخت این روز برای تک تک ما گناهی نابخشودنی است.
دهدشتی گفت: حماسه ذوالفقاری با تداوم مسیر اثربخش پیروزی جنگ تحمیلی تأثیر مستقیم دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول