اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در سربیشه صورت گرفت؛

افتتاح طرح صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال

خبرگزاری فارس: طرح صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال در اداره ثبت احوال سربیشه با حضور مسئولان افتتاح شد.

افتتاح طرح صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ظهر امروز در این مراسم پیرامون طرح‌ها و برنامه‌های سازمان ثبت احوال در مورد مکانیزه و الکترونیکی کردن خدمات ثبت احوال مطالبی بیان کرد و طرح صدور شناسنامه رایانه‌ای را خدمتی در راستای اتقان اسناد هویتی ایرانیان برشمرد.
علی پورحسین همچنین ضمن تاکید بر ضریب امنیتی بسیار بالای شناسنامه‌های جدید رایانه‌ای برای افراد بالای 15 سال امکان جعل و تحریف این نوع شناسنامه‌ها را منتفی دانست.
وی با اشاره به مزایا و نقش طرح صدور کارت هوشمند ملی و آرشیو الکترونیکی اسناد گفت: این طرح به عنوان یکی دیگر از اهداف کلان ثبت احوال در راستای تحقق دولت الکترونیک است.طرح آرشیو الکترونیکی اسناد به زودی در اداره ثبت احوال سربیشه راه‌اندازی شود.
پورحسین دلیل تاخیر راه‌اندازی طرح صدور شناسنامه رایانه‌ای بالای 15 سال در اداره ثبت احوال سربیشه را عدم وجود بایگانی اسناد سجلی افراد بالای 15 سال در این اداره و نگهداری این اسناد در اداره ثبت احوال بیرجند (محل صدور) دانست.
وی تصریح کرد: طرح آرشیو الکترونیکی اسناد دستیابی به کلیه اسناد آرشیو شده از هر اداره ثبت احوال و در هر نقطه کشور را امکان‌پذیر کرده و گامی در راستای تسریع در ارائه هرگونه خدمات سجلی به هموطنان است.
فرماندار سربیشه نیز ضمن تشکر و قدردانی از خدمات ثبت احوال در شهرستان سربیشه راه‌اندازی طرح صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال در سربیشه را با توجه به مرزی بودن منطقه و احتمال سوء استفاده بیگانگان از شناسنامه‌های سنتی بسیار مهم و ضروری دانست.
غلامرضا حسین‌پور بر تلاش و اهتمام ثبت احوال در شناسایی اتباع بیگانه‌ای که از هویت و مدارک هویتی افراد سوء استفاده کرده و از خدمات و مزایایی دولت استفاده می‌کنند تاکید کرد.
رئیس اداره ثبت احوال سربیشه نیز گفت: در ابتدای سال جاری تعداد وقایع ولادت 467 واقعه بوده که 135 واقعه در مناطق شهری و 332 واقعه در مناطق روستایی بوده و شش مورد دوقلوزایی دراین اداره به ثبت رسیده است.
محمدرضا دهقانی بیشترین فرزندآوری در گروه سنی مادران 20 تا 24سال و بعد از آن در گروه سنی 30 تا 34 سال عنوان کرد و یادآور شد: تعداد وقایع وفات به ثبت رسیده 132واقعه که 32 واقعه در مناطق شهری و 100 واقعه در مناطق روستایی بوده است.
وی ادامه داد: در مقابل هر 100 فوت ثبت شده زنان 149 مورد فوت مردان به ثبت رسیده است.
رئیس ثبت احوال سربیشه بیشترین فراوانی نام‌های انتخاب شده در گروه پسران را ابوالفضل، امیرعلی، مهدی، امیرحسین، علی و در گروه دختران فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، کوثر و نجمه نام برد.
در پایان طرح صدور شناسنامه رایانه‌ای بالای 15 سال در اداره ثبت احوال سربیشه افتتاح و شناسنامه والدین گرانقدر شهید شاهین‌فرد و جانباز آزاده علی‌اکبر تناکی‌زاده به صورت رایانه‌ای صادر و توسط فرماندار سربیشه و مدیرکل ثبت احوال استان تقدیم آنها شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول