اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با گذشت 7 ماه از سال به دست آمد؛

ایجاد ۲۱ هزار فرصت شغلی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با گذشت هفت ماه از سال 90 از تعهد 45 هزار نفری اشتغال استان اردبیل تنها 21 هزار و 81 مورد تحقق یافته است.

ایجاد ۲۱ هزار فرصت شغلی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری پیش از ظهر امروز در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: ما عملکرد مناسبی را در انجام تعهدات اشتغال استان از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد نبودیم و وضعیت ایجاد فرصت‌های اشتغال در هفت ماه گذشته رضایت‌بخش نیست.
وی اضافه کرد: رسیدن به سقف اشتغال 54 هزار نفری را نیازمند همت و تلاش بیشتر و حمایت همه جانبه بانک‌ها و دستگاه‌های تعهد کننده ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال اعلام کرد.
منوری ادامه داد: از طریق سامانه رصد تعهد اشتغال را با تیز‌بینی و کار کارشناسی دقیق مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و آمار خود را در حال به روز کردن هستیم.
این مسئول به مشکل سامانه رصد با حجم زیاد کار و کمبود نیرو اشاره کرد و ابراز داشت: در این سامانه که با هدف ثبت اشتغال راه‌اندازی شده، گاه در ارائه آمار بین دستگاه‌ اجرایی شهرستان‌ها و بانک متولی مغایرت‌هایی وجود دارد که این مغایرت‌ها گاه به صورت اساسی و در حد فراوان است که با برگزاری جلسات شهرستانی با حضور فرمانداران اعلام کردیم که باید این مغایرت‌ها به حداقل برسد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل به درخواست برخی از شهرستان‌ها در اعطای تسهیلات بیشتر برای ایجاد فرصت‌های اشتغال از طریق مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: ما انتظار داریم شورای اشتغال و سرمایه‌داری استان اردبیل سقف شهرستان‌ها را برداشته و سهمیه شهرستان‌هایی که تا کنون به جذب کامل اقدام نکرده‌اند به سایر شهرستان‌ها که متقاضیان زیادتری دارند واگذار کند.
منوری ادامه داد: به عنوان مثال هنوز در شهرستان سرعین به سقف تعیین شده 800 میلیون تومان در باب صدور مجوز خانگی دست نیافته‌ایم در حالی که فرماندار شهرستان نمین خواستار جذب اعتبار بیشتر در این حوزه شده که امیدواریم با صدور مجوز این کار گروه زمینه برای اشتغال خانگی در شهرستان‌های مستعد بیشتر فراهم شود.
وی یکی دیگر از گله‌مندی‌های کاربران سامانه رصد را کار زیاد و نیروی کم در ثبت فرصت‌های اشتغال ایجاد شده اعلام کرد و افزود: انتظار داریم به نیروهای شاغل در این زمینه اضافه‌کار در حد مناسب پرداخت شود تا آنها بتوانند به موقع آمار را ثبت و همسان‌سازی آمارها را نیز با یک فرصت برابرسازی مناسب در بخش ارائه آمار انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به پذیرش نشدن برخی از طرح‌ها از سوی بانک‌ها، ابراز داشت: برخی از صاحبان طرح‌های مشاغل خانگی گله‌مند پاسخگو نبودن بانک‌های عامل به غیر از بانک ملی، کشاورزی و سپه بودند که به دلیل محدودیت منابع و مصارف از ارائه تسهیلات معذور هستند.
این مسئول بیان داشت: تاخیر در ابلاغ اعتبارات عمرانی را نیز یکی از گله‌مندی‌ها در ایجاد اشتغال مربوط به دستگاه‌ها اعلام شده که در این زمینه برخی از دستگاه‌های عمرانی مدعی بودند تاخیر در ابلاغ اعتبارات کارهای عمرانی زمینه اشتغال افراد مورد نظر را در هفت ماهه گذشته فراهم نکرده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول