اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به مناسبت هفته کتاب؛

خادمان کتاب و کتابخوانی در خوزستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در آیین جشن کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از خادمان، فعالان و فرهیختگان این حوزه در استان خوزستان تجلیل به عمل آمد.

خادمان کتاب و کتابخوانی در خوزستان تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در جشن کتاب که ظهر امروز در تالار مهتاب با حضور فرمانداران، شهرداران، کتابداران، اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی و انجمن کتابخانه‌های شهرستان‌های استان برگزار شد، از 67 نفر از خادمان این عرصه در بخش‌های مختلف با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.
همچنین در این مراسم، به طور نمادین دو پروژه بزرگ شامل اهدای 200 هزار جلد کتاب از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به کتابخانه‌های عمومی و نیز رونمایی از طرح پیک مهر پرده‌برداری شد.
مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از کتابخانه‌های افتتاحی، اظهار داشت: 34باب کتابخانه عمومی احداث، بهسازی و مشارکتی همزمان با هفته کتاب (۲۲تا ۲۹ آبان) امسال به بهره برداری می رسد.
عبدالرحیم فضیلت‌پور افزود:‌ همزمان با هفته کتاب امسال از 34 باب کتابخانه عمومی آماده بهره‌برداری به شکل نمادین بهره‌برداری می شود که حق انتفاع 11 باب از این تعداد را خیرین استان به نهاد کتابخانه‌ها دادند، این 11 باب حدود 5هزار و 155 مترمربع زیر بنا و 14 میلیارد ریال اعتبار دارند.
وی از تدوین سند نهضت مطالعه مفید خبر داد و اظهار داشت: این سند بر اساس تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت کتاب و کتابخوانی و تولید فکر، کتابخوانی و افزایش معلومات عمومی به عنوان یکی از مصادیق همت و کار مضاعف تدوین شده است. 
این مقام مسئول افزود: به منظور تحقق مفاد سند نهضت مطالعه مفید، ساختاری پیش‌بینی شده که شامل کمیته استانی نهضت مطالعه مفید، کمیته شهرستانی نهضت مطالعه مفید، دبیرخانه کمیته در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استان و شهرستان خواهد بود.
فضیلت‌پور هدف اصلی این سند را دستیابی به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه به خصوص مطالعه مفید بر اساس سند چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران 1404 عنوان کرد و ادامه داد: افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی به میزان 8 مترمربع به ازای هر 100 نفر، فراهم آوری چهار جلد کتاب به ازای هر نفر در کتابخانه‌های عمومی، توجه به مطالعه مفید در برنامه‌های اوقات فراغت و عضویت 35 درصد جمعیت ایران در کتابخانه‌های عمومی از دیگر اهداف این سند است.
مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به اجرای طرح «پیک مهر» گفت: به منظور استفاده بهینه از اوقات تلف شده آحاد جامعه، فاز نخست طرح «پیک مهر» همزمان با هفته کتاب (۲۲تا ۲۹ آبان) در ۵۶ نقطه شهرستان اهواز، که شامل سالن‌های انتظار فرودگاه، راه آهن و پایانه‌هاست، اجرا می‌شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: طرح پیک مهر اقدام کوچکی در راستای استفاده بهینه از اوقات تلف شده آحاد جامعه در مواقع گوناگون، از جمله سالن‌های انتظار و وسایل نقلیه عمومی است.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خوزستان عنوان کرد: نهادینه کردن مطالعه مفید به عنوان یک ارزش و عادت در جامعه، برجسته نمودن نقش کتاب و کتابخوانی در تحولات بزرگ اجتماعی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه علم‌آموزی و طراحی، مدیریت، هدایت و توسعه کتابخانه‌های همراه از دیگر اهداف «پیک مهر» هستند.
وی خاطرنشان کرد: عضویت رایگان با شعار کتاب در سبد خانوار در تمام کتابخانه‌های عمومی استان، بهره‌برداری از 34 باب کتابخانه عمومی احداث، بهسازی و مشارکتی در استان خوزستان، فراخوان اهدای کتاب از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها از جمله فعالیت‌های متمرکز اداره کل کتابخانه‌های عمومی در تمام کتابخانه‌های عمومی خوزستان است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول