اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در آذرماه سال جاری انجام می شود؛

سفر هیئت تجاری افغانستان به خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از دومین سفر هیئت تجاری افغانستان در آذر ماه سال جاری به خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: امید است در این سفر تفاهمنامه‌های خوبی با طرفین افغانی انعقاد شود.

سفر هیئت تجاری افغانستان به خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع پیش از ظهر امروز در جلسه تقدیر از صادرکنندگان برتر خراسان جنوبی به بیان مشکلات صادرکنندگان استان پرداخت و اظهار داشت: معوقات جوایز صادراتی استان تا سال 89 به مبلغ 1.5 میلیارد تومان ابلاغ شده است که در این راستا 400 میلیارد تومان کل معوقات جوایز صادراتی در سطح کشور است که از این میزان تنها 200 میلیارد تومان آن پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: صادرکنندگانی که مطالباتی دارند به این مجموعه برای طی مراحل اداری به صورت الکترونیکی مراجعه کنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: اکثر صادرکنندگان در سال 89 کالاهای خود را بدون ایران کد صادر کرده‌اند که مشمول جوایز صادراتی نمی‌شود که ما خواستار پیگیری مسئولان استان در این زمینه هستیم.
جمیع از برگزاری میزگرد تخصصی کشور افغانستان که هر ساله در تهران برگزار می‌شود در استان خراسان جنوبی در دی ماه سال جاری خبر داد.
وی اظهار داشت: در سفر چهارم هیئت دولت مصوبات خوبی در این حوزه از جمله صدور مجوز بهداشتی در استان و صدور مجوز ورود دام به استان داشتیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: با صدور مجوز ورود دام به استان می‌توانیم شاهد ایجاد کشتارگاه، واحدهای بسته‌بندی و فرآوری، و صنایع مرتبط با ورود دام زنده و در نتیجه ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در منطقه باشیم.
جمیع گفت:  کسانی که در این زمینه اعلام آمادگی کنند سازمان تسهیلات کافی را در اختیار آنها می‌گذارد چرا که بعد از استان سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی تنها استانی است که دارای این مجوز است.
وی از استاندار خراسان جنوبی درخواست صدور ویزای مسافرتی برای تجار از میل 78 در راستای روان‌سازی مبادلات تجاری بین این دو کشور شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از پیشرفت 60 درصدی زیرساخت‌های صادراتی میل 78 خبر داد و گفت:  با این وجود هنوز هم زیرساخت‌های لازم برای توسعه مراودات تجاری بین ایران و افغانستان در این مرز وجود ندارد.
جمیع اظهار داشت:  صادرات استان در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش داشته است که باید برای رشد صادرات در استان تلاش کنیم.
در این مراسم از صادرکنندگان نمونه استان تجلیل به عمل آمد که شرکت تروند زعفران قاین و کاشی نیلوفر از جمله برترین‌ها بودند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول