اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل مؤسسه ثامن‌الحجج کرمان:

76 پیوند کلیه در کرمان انجام شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) مرکز درمانی بیماری‌های خاص استان کرمان گفت: در یک سال گذشته 76 مورد پیوند کلیه در استان کرمان انجام شده است.

76 پیوند کلیه در کرمان انجام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی شمسی‌نیا صبح امروز به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یک‌ سال گذشته 204 مورد پرونده در زمینه بیماران همودیالیز در استان کرمان تشکیل شده است که 76 نفر پیوند کلیه شده‌اند و 75 نفر هم آماده پیوند هستند.
وی با بیان اینکه کرمان جزو استان‌هایی است که در زمینه همودیالیز بیماران کلیوی با مشکلی مواجه نیست، ابراز داشت: خیران،‌ مدیران و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این بخش همکاری مناسبی انجام می‌دهند.
شمسی‌نیا با اشاره به توسعه بخش‌های همودیالیز در استان کرمان بیان کرد: تمام شهرستان‌هایی که دارای بیش از پنج نفر بیمار همودیالیز هستند به بخش ویژه این بیماران مجهز شده‌اند.
وی از توسعه بخش دوم همودیالیز در بعضی از شهرستان‌ها از جمله بافت و جیرفت خبر داد و خاطرنشان کرد: امکانات رفاهی مانند احداث خوابگاه در دستور کار مؤسسه قرار دارد.
شمسی‌نیا با اشاره به راه‌اندازی مکانی برای اسکان موقت همراهان بیماران در مرکز خیریه ثامن‌الحجج (ع) تصریح کرد: در شهر کرمان چهار بخش دیالیز فعالیت می‌کند.
وی بیان کرد: بخش همودیالیز مرکز ثامن‌الحجج دارای 30 دستگاه همودیالیز است که تعداد 10 دستگاه دیگر نیز به این بخش اضافه می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) مرکز درمانی بیماری‌های خاص استان کرمان افزود: یک‌هزار و 346 پرونده برای بیماران کلیوی در استان کرمان تشکیل شده است که 877 نفر بیمار پیوندی هستند.
شمسی‌نیا با اشاره به اینکه افراد بسیاری دچار بیماری مزمن کلیوی می‌شوند، انجام اقدامات پیشگیری را در این زمینه مؤثر دانست.
وی گفت: برای راه‌اندازی بخش همودیالیز در مناطق با بیش از پنج بیمار آمادگی داریم.
شمسی‌نیا با بیان اینکه دولت در زمینه پیوند کلیه، هزینه قابل توجهی انجام می‌دهد، عنوان کرد: انجام عمل پیوند رایگان است، اما گیرنده باید مبلغی از 5 تا 6 میلیون تومان را به دهنده کلیه بدهد.
وی ابراز داشت: مرکز ثامن‌الحجج یک‌میلیون تومان از این مبلغ را به دهنده کلیه می‌دهد و بقیه آن را بیمار باید تهیه پرداخت کند.
شمسی‌نیا هزینه‌های انجام آزمایش‌های قبل از انجام پیوند کلیه را سنگین برشمرد و تصریح کرد: ‌به دنبال راه‌اندازی آزمایشگاه ویژه افراد کلیوی در مؤسسه ثامن‌الحجج (ع) هستیم.
وی بیان کرد: بانک پیوند کلیه در مؤسسه ثامن‌الحجج (ع) فعالیت می‌کند و افراد بسیاری برای اهدای کلیه به این بانک مراجعه می‌کنند.
شمسی‌نیا با بیان اینکه از مجموع 76 پیوند کلیه انجام شده در یک سال گذشته 13 مورد از اهداکنندگان مرگ مغزی بوده است، خاطرنشان کرد: باید در زمینه دریافت کارت اهدای عضو پس از مرگ مغزی فرهنگسازی شود.
وی از ساخت هشت مجموعه ورزشی برای بیماران خاص در کرمان خبر داد و بیان کرد: این مجموعه‌ها 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
شمسی‌نیا با اشاره به برگزاری هشت دوره مسابقات کشوری بیماران خاص در استان کرمان گفت: مجتمع آب درمانی بیماران خاص در بلوار امیرکبیر کرمان در حال ساخت است.
وی افزود: با همکاری مسئولان استانی 320 نفر از بیماران خاص در سال جاری به مشهد مقدس اعزام شدند.
شمسی‌نیا عنوان کرد: بانک‌های استان کرمان حمایت مطلوبی از بیماران خاص دارند به طوری که یک میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به آنها اعطا می‌کنند.
وی تصریح کرد: صندوق مهر امام رضا‌ (ع) و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در زمینه خوداشتغالی وام‌هایی را به بیماران اعطا می‌کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول