اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

پیشرفت صنعتی بدون توجه به صنایع بومی امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای نیل به توسعه صنعتی باید ابتدا صنایع بومی را متحول کرد، گفت: بدون توجه به صنایع بومی پیشرفت صنعتی حاصل نمی‌شود.

پیشرفت صنعتی بدون توجه به صنایع بومی امکان‌پذیر نیست
اکبر نیکزاد امروز در بازدید از برخی طرح‌های صنعتی این استان کهگیلویه و بویراحمددر شهر یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برای برطرف شدن معضل بیکاری نباید منتظر دولت بنشینیم بلکه همه گروه‌های اقتصادی، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها باید در این میدان مهم وارد گود شده و با همت و تلاش مضاعف این نظام را در این مسیر یاری دهند.
وی با بیان اینکه دولت سیاست تصدی‌گری و کوچک‌سازی را دنبال کرده و در این مسیر گام‌های مهمی برداشته، گفت: باید با فرهنگ‌سازی این ذهنیت در میان مردم و مسئولان تغییر کند که منظور از اشتغال تنها شاغل شدن در یک سازمان و یا نهاد دولتی نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اینکه در مسیر اشتغال‌زایی و کاهش آمار بیکاری به دولت و شغل دولتی وابسته نباشیم لازم است سیستم اقتصادی بخش‌های اقتصاد خصوصی این استان برنامه‌ریزی داشته و در یک حلقه علمی، اقتصادی و منطقی، هماهنگ و دست در دست هم به فعالیت بپردازند.
نیکزاد یادآور شد: با وجود این همه منابع و ثروت‌های مختلف خدادادی و این همه نیرو و سرمایه‌های انسانی، برای به‌کار بستن و فعال کردن آنها بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌گیری از این موقعیت‌ها، فرصت‌ها و توانمندی‌ها هستیم و بیش از هر چیز هم نیازمند هم‌فکری، هم‌اندیشی، همراهی و وحدت بخش خصوصی با مجموعه دستگاه‌های اجرایی خواهیم بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این ادبیات که ما بگوییم در اسرع وقت یا به‌‌زودی فلان کار را انجام می‌دهیم کار اشتباهی بوده و باید برای کارها، فعالیت‌ها، حرکت و هدف خود برنامه‌ زمان‌بندی شده ترسیم و تدوین کنیم تا از فرصت زمان و کاهش هزینه و سرمایه بهره‌برداری شود.
نیکزاد افزود: هر فعالیت اقتصادی باید ابتدا هدف‌گذاری شود و بر اساس برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند‌مدت در دوره‌های زمان‌بندی مشخص به بررسی وضعیت پرداخته و ببینیم که نسبت به برنامه جلوتر هستیم یا عقب مانده‌ایم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شناسایی ضعف‌ها و نقاط قوت را در مسیر پیشرفت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه موثر دانست و ادامه داد: باید با شناخت توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به صنایع بومی توجه شود.
نیکزاد صادرات را اصلی‌ترین عامل توسعه و ایجاد اشتغال، تولید و درآمد دانست و گفت: تا زمانی که در تولیدات ما مسئله کاهش هزینه‌ها، رقابت و کیفیت لحاظ نشود در بازار ملی و جهانی به موفقیت چندانی دست نخواهیم یافت.
وی چاره توسعه اقتصادی و اشتغال را روی آوری به ‌سمت طرح‌های صنایع پیشرفته به‌منظور ایجاد کسب و کار جدید، مشارکت بیشتر بخش خصوصی و سرمایه گذاری، تعمیم و تقویت روحیه خود باوری، بالا بردن دانش بومی و فنی و پرداخت به موقع تسهیلات در بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانست.
مقام عالی اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر دلسوز مردم هستیم و دغدغه توسعه این استان را داریم و به فکر برطرف کردن مشکلات آن در هر زمینه‌ای هستیم، باید در هر موقعیت و جایگاه و هر فرصتی که داریم  برای ایجاد تحول در توسعه، رشد و شکوفایی استان، مشارکت کنیم و با تمام توان تلاش و فعالیت کنیم و این انتظار از بخش خصوصی است که پیشگام در این عرصه حرکت کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول