اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارشناس ویژه هدفمند کردن یارانه‌های صنعت و تجارت اردبیل خبر داد:

پرداخت وام 150 میلیون تومانی برای بهسازی صنایع کوچک

خبرگزاری فارس: کارشناس ویژه هدفمند کردن یارانه‌های صنعت و تجارت استان اردبیل از پرداخت تسهیلات 150 میلیون تومانی برای بهسازی صنایع کوچک خبر داد.

پرداخت وام 150 میلیون تومانی برای بهسازی صنایع کوچک
احد هژبری در حاشیه جلسه ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل این حمایت دولت را در حقیقت رفع نیازمندی‌های اولیه بخش صنعت توصیف کرد.
این مسئول اظهار داشت: در صنایع کوچک در کنار هزینه انرژی بیشترین دغدغه فرسودگی ماشین‌آلات است که این خود زمینه اتلاف انرژی را سبب می‌شود و در این باب اعتبار مناسب برای بازسازی و بهسازی تجهیزات و خرید امکانات مدرن در دستور کار قرار گرفته است.
کارشناس ویژه هدفمند کردن یارانه‌های صنعت و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این زمینه دولت با پرداخت تسهیلات 150 میلیون تومانی به صنایع کوچک آنها را ترغیب و تشویق به بهسازی صنایع با هدف بهره‌وری و افزایش تولید و مدیریت هزینه می‌کند.
این مسئول حمایت از واحدهای تولید کننده صنایع با هدف صادرات را یادآور شد و بیان داشت: هم اکنون بازارهای خوبی را در عراق و آذربایجان و برخی از کشورهای آسیای میانه داریم که می‌توانیم با فعال کردن کارخانه‌هایی همچون سوت ماشین و تولیدات صنعتی خود را به آن کشورها صادر کنیم.
هژبری با برشمردن تعدادی از صنایع تاثیر‌پذیر در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، ابراز داشت: ما از این واحدهای صنعتی به دلیل استفاده زیاد از انرژی و تحمیل هزینه‌های سنگین از این بابت حمایت می‌کنیم به طوری که بخشی از حمایت‌های مقرر شده تا پایان خرداد ماه امسال بود که از آن تاریخ به بعد دیگر صاحبان صنایع از حمایت‌های قبلی بهره‌مند نشدند.
کارشناس ویژه هدفمند کردن یارانه‌های صنعت و تجارت استان اردبیل هدف اصلی از اعمال قوانین حمایتی و واگذاری بسته‌های حمایت از صنایع و معادن را وفق دادن به تدریج صنایع با شرایط موجود اعلام کرد.
هژبری بیان داشت: ما برای تامین نیازمندی انرژی صنایع بزرگ خط اعتباری ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم تا با استفاده از این خط اعتباری صاحبان صنایع بتوانند بخشی از هزینه‌های برق و گاز و سوخت مصرفی خود را پرداخت کنند.
وی از حمایت دولت در قالب تامین نیازمندی مواد اولیه پتروشیمی و خرید مواد اولیه از طریق بورس خبر داد و افزود: در کنار تامین گازوئیل 150 تومانی آماده هستیم مواد اولیه انبوه صاحبان صنایع به ویژه صنایع پتروشیمی را از طریق بورس با قیمتی نازل تهیه کنیم تا صاحبان این واحدها مجبور به تهیه این مواد با هزینه بالا نشوند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول