اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار خراسان شمالی:

18 هزار اشتغال در خراسان شمالی ثبت شد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: 18 هزار و 567 اشتغال در این استان ثبت سامانه رصد شد.

18 هزار اشتغال در خراسان شمالی ثبت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعدازظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اقتصادی و تولیدی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این استان در تحقق برنامه اشتغال زایی در کشور برتر شده است، اظهار داشت: ایجاد 26 هزار اشتغال جدید از تعهدات استان است که تاکنون بیش از 70 درصد میزان تعهدات اشتغالزایی امسال محقق شده است.
وی تصریح کرد: بر همین اساس تاکنون سه هزار و 862 اشتغال در شهرستان شیروان، یک هزار و 156 نفر در شهرستان جاجرم، 989 نفر در شهرستان گرمه، پنج هزار و 632 نفر در بجنورد، دو هزار و 346 نفر در شهرستان مانه و سملقان، سه هزار و 132 نفر در شهرستان اسفراین و یک هزار و 550 نفر در شهرستان فاروج در سامانه اشتغال ثبت شده‌اند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی یکی از مهمترین برنامه‌های سفر هیئت دولت به خراسان شمالی را با محوریت اشتغال زایی عنوان کرد و گفت: بر همین اساس کارگروه‌های استانی اشتغالزایی با حضور هیئت دولت در استان تشکیل خواهد شد.
وی در ادامه بر فعالسازی کارگروه‌های ذیل معاونت‌های استانداری تاکید کرد و افزود: بر همین اساس کارگروه‌های اشتغال، اقتصادی، آمایش سرزمین در معاونت برنامه ریزی، کارگروه زیربنایی در معاونت عمرانی و همچنین کارگروه فرهنگی و اجتماعی و بهداشت و سلامت در معاونت سیاسی، کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری در معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری باید به طور منظم تشکیل شود.
شفقت با بیان اینکه دبیران هر یک از این کارگروه‌ها دارای مسئولیت هستند، تصریح کرد: ‌حرکت حول محور برنامه و اجرایی شدن مصوبات کارگروه‌ها از مهمترین وظایف دبیران کارگروه‌ها به شمار می‌رود.
استاندار خراسان شمالی همچنین خواستار ایجاد کمیته‌های ذیل هر کارگروه به منظور دستیابی به برنامه‌ها شد و گفت: کارگروه‌ها از اختیارات بالایی برخوردار بوده و مصوبات آن حکم دولت را دارد.
معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به برپایی نمایشگاه ایران در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون 32 واحد تولیدی و صنعتی برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.
حسن قلیزاده با بیان اینکه این نمایشگاه از 24 تا 26 آذر در عشق آباد برگزار خواهد شد، گفت: 786 متر فضای نمایشگاهی ازسوی شرکت‌های تولیدی و صنعتی مورد درخواست بوده است.
وی همچنین از پیشرفت 85 درصدی گمرک خراسان شمالی خبرداد و افزود: برای اجرای این پروژه 19 میلیارد ریال تاکنون اعتبار صرف شده است.
قلیزاده با اشاره به اینکه احداث سایت گمرک در خراسان شمالی نقش بسزایی را در توسعه اقتصادی و افزایش صادرات خواهد داشت، یادآور شد: این پروژه در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول