اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی خبر داد:

آمادگی 8 استان برای شرکت در نمایشگاه ترکمنستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی از آمادگی 8 استان کشور برای شرکت در نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی خبر داد.

آمادگی 8 استان برای شرکت در نمایشگاه ترکمنستان
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا کفاشی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر همین اساس برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان‌های تهران، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مازندران، سیستان و بلوچستان و سمنان برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی شمار واحدهای تولیدی و صنعتی متقاضی برای شرکت در نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان را 32 واحد عنوان کرد و گفت: 12 واحد از واحدهای تولیدی و صنعتی مربوط به خراسان شمالی است.
کفاشی با اشاره به اینکه عمده این واحدها را کارخانجات سیمان، شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی و ... تشکیل می‌دهند، افزود: این واحدها بیش از 786 متر فضای نمایشگاهی را درخواست کرده اند که 332 متر مربوط به شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان و 456 متر نیز مربوط به شرکت‌های خارج استان بوده است.
به گفته این مسئول در سازمان بازرگانی خراسان شمالی، نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی در 24 آذرماه در شهر عشق آباد به مدت سه روز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برای هر متر از این نمایشگاه 190 دلار از واحدهای تولیدی و صنعتی دریافت خواهد شد، گفت: البته قرار است تا 40 درصد از مبلغ از طریق مساعدت‌های دولت تامین شود.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی همچنین نسبت به حضور واحدهای صنایع دستی استان در نمایشگاه یاد شده اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: در این زمینه مکاتباتی از سوی معاونت برنامه‌ریزی استانداری با اداره کل میراث فرهنگیٰ، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از صادرات خراسان شمالی به کشورهای مختلف مربوط به ترکمنستان است، گفت: براساس آمار از 86 میلیون دلار صادرات انجام طی سال گذشته به ترکمنستان توسط صادرکنندگان خراسان شمالی، 24 میلیون دلار به این کشور بوده است.
خراسان شمالی 300 کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول