اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران خبر داد:

همایش دین و علوم انسانی در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران گفت: همایش دین، دانشگاه و علوم انسانی به میزبانی دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار می‌شود.

همایش دین و علوم انسانی در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود
سید علی‌اکبر ربیع‌نتاج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: همایش دین، دانشگاه و علوم انسانی با هدف رابطه بین دین و دانش انسانی را در دانشگاه اسلامی به عنوان نهادی مهم و اثر گذار در جامعه اسلامی برگزار می‌شود.
وی ابراز داشت: همایش‌ها فرصتی برای اصحاب اندیشه و خردمندان در یک حوزه خاص است تا به تبادل افکار و اندیشه‌های خود پیرامون موضوعی بپردازند.
رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران و دبیر این همایش ادامه داد: موضوع این همایش که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد علوم انسانی و دانشگاه اسلامی و تمدن ساز طراحی شده قرار است در اسفند سال ‌جاری برگزار شود به بررسی مناسبات متقابل دین، علوم انسانی و دانشگاه در جامعه اسلامی اختصاص دارد.
ربیع‌نتاج ابراز داشت: سال‌ها بود که توجه اندکی به علوم انسانی می‌شد و نسبت به علوم دیگر در حاشیه قرار داشت و توجهی به مبانی فلسفی این علوم که از غرب برخاسته بود نشد و لذا ارزش‌های علوم انسانی غربی بر علوم انسانی جامعه ما حاکم بود.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که توجه ویژه‌ای به علوم انسانی با رویکرد اسلامی و معطوف به نیازهای نظام اسلامی خاطرنشان کرد: با ارزیابی وضعیت علوم انسانی در دانشگاه‌ها، رابطه بین دین، دانشگاه و علوم انسانی در نظام اسلامی مورد بازخوانی و بازنگری قرار می‌گیرد.
ربیع‌نتاج با بیان اینکه در این همایش اصحاب علوم انسانی اعم از حوزوی و دانشگاهی به تشریح ابعاد مختلف موضوع می‌پردازند، بیان داشت: در همین راستا و به منظور تبیین بهتر ابعاد متفاوت موضوع و ارتباط آن با نیازهای روز جامعه و جهان اسلام، کمیته علمی همایش پنج محور، دانشگاه، جامعه و فرهنگ، دانشگاه، اخلاق، ایمان و معنویت، دانشگاه و بیداری اسلامی، دانشگاه و تمدن اسلامی، دانشگاه، حوزه و علوم انسانی را با موضوعات گوناگون برای دریافت مقاله از صاحبنظران و اندیشمندان مشخص کرده است.
دبیر همایش دین، دانشگاه و علوم انسانی در پایان اذعان داشت: امید است با مشارکت متفکران حوزه‌های مختلف علوم انسانی شاهد برگزاری با شکوه این همایش و برداشتن گام‌هایی موثر در پیوند مناسب سه حوزه دین، دانشگاه و علوم انسانی در جامعه اسلامی خود باشیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول