اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

3 تصفیه‌خانه در سال 91 وارد مدار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: پنج تصفیه خانه فاضلاب در همدان در حال ساخت است که در سال آینده سه تصفیه‌خانه وارد مدار می‌شود.

3 تصفیه‌خانه در سال 91 وارد مدار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی عزالدین ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در 27 شهر استان خدمات آب ارائه می‌شود، اظهار کرد: از این پس دو شهر مهاجران و آجین به مجموعه شهرهای آبفا اضافه شده‌اند که باید این خدمات در 29 شهر ارائه شود.
وی بیان داشت: آبفای استان همدان با دارا بودن 150 هزار مشترک فاضلاب و 270 هزار مشترک آب به شهروندان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان آبرسانی به شهروندان همدان را از طریق دو تصفیه‌خانه بهشتی و اکباتان دانست و افزود: پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ساخت است و در سال آینده سه تصفیه‌خانه وارد مدار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه آزمایشگاه آب و یک آزمایشگاه فاضلاب در سطح شهر همدان فعال است و 26 دستگاه نیز برای کلرزنی در نظر گرفته شده است.
عزالدین اضافه کرد: در حال حاضر 49 پروژه با 23 میلیارد تومان اعتبار در آبفا وجود دارد که با اعتبارات ماده 10 به30 میلیارد تومان می‌رسد.
وی پروژه‌های فاضلاب را دارای اهمیت زیادی دانست و افزود: در حال حاضر در هشت شهر همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، بهار، کبودراهنگ و رزن پروژه‌های فاضلاب دنبال می‌شود و پروژه فاضلاب شهر فامنین نیز در ردیف اجرایی قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: تاکنون اعتبارات پروژه‌های فاضلاب 18 میلیارد تومان است که با کبودرآهنگ به 20 میلیارد تومان می‌رسد.
وی میانگین پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی را در همدان بسیار پایین دانست و اظهار کرد: در حال حاضر میانگین پرداخت قبوض آب از طریق ATM را 37 درصد دانست در حالی که این امر در برخی استان‌ها بالای 85 درصد است.
عزالدین یادآور شد: هیئت مدیره شرکت آبفا به کسانی که سه دوره متوالی آب بهای خود از طریق خودپرداز پرداخت کنند، جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
وی در ادامه بارش باران در دو ماه از از سال زراعی مناسب دانست و گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون بارش باران 136 میلی‌متر بوده است که نسبت به متوسط سال‌های گذشته 60 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: حجم مخزن تأمین کننده نخست آب است که 18 میلیون مترمکعب است که روند خوبی دارد و در ایام بارندگی چند روزه بارش خوبی داشته است و 60 درصد نسبت به سال‌های قبل رشد داشته است.
وی پروژه فاضلاب نهاوند را آماده بهره‌برداری دانست و گفت: تصفیه‌خانه همدان نیز در بخش مواد مایع وارد مدار شده است اما در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
عزالدین در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصفیه‌خانه شهرهای اسدآباد، تویسرکان و رزن در سال آینده بهره‌برداری می‌شود.
وی در خصوص جمع‌‌‌آوری آب‌های سطحی و آبگرفتگی سطح خیابان‌ها اظهار کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی از طریق فاضلاب تنها برای شهرهایی است که بالای یک هزار میلی متر بارندگی دارند، شبکه‌ها را دو منظوره تعبیه می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: در همدان با توجه به اینکه میانگین بارندگی 350 میلی‌متر در سال است کانال‌ها تنها برای فاضلاب پیش بینی شده است اما شهرداری طرح جامع هدایت آب به بیرون از شهر را در دستور کار دارد و امیدواریم بتوانند جمع‌آوری آب‌های سطحی را داشته باشند.
وی در ادامه از ارائه چهار خدمت شرکت آبفا از طریق دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: قراردادی با دفاتر پیشخوان دولت منعقد شده است تا شهروندان این خدمات را از این دفاتر دریافت کنند.
عزالدین بیان کرد: این اقدام از ابتدای آذرماه در دفاتر پیشخوان دولت صورت می‌گیرد و شهروندان می‌توانند این خدمات که 70 درصد مردم به آن نیاز دارند را از این طریق انجام دهند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول