اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور قائم‌مقام وزیر علوم صورت گرفت؛

افتتاح 2 طرح بزرگ دانشگاهی در سیرجان

خبرگزاری فارس: دو طرح بزرگ دانشگاه صنعتی شهرستان سیرجان با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعتبار 24 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 2 طرح بزرگ دانشگاهی در سیرجان
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محمدباقر رهنما رئیس دانشگاه صنعتی سیرجان ظهر امروز در آیین افتتاح دو طرح بزرگ در این مجموعه اظهار داشت: خوابگاه دانشجویی این دانشگاه با زیربنای یک هزار و 620 متر‌مربع و هزینه 13 میلیارد و 400 میلیون ریال از اعتبارات دانشگاه احداث شده است.
وی بیان کرد: همچنین ساختمان مرکزی با زیربنای یک هزار و 750 متر‌مربع و هزینه 11 میلیارد ریال طی مدت دو سال به پایان رسیده است.
رهنما افزود: این‌ طرح‌ها از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان کرمان است.
ارسلان قربانی قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل نیز ارتقای آموزشکده‌ها به دانشگاه‌ها در کشور را از اهداف پیشرفت علمی کشور عنوان کرد و گفت‌: بومی کردن علم بر اساس قابلیت‌های کشور است و ما طی چند سال گذشته در تولید علم پیشرفت زیادی داشته‌ایم.
وی افزود: در ارزیابی دانشگاه‌های دنیا یکسری از رشته‌ها را به دلیل ارتقای علمی کشور از ارزیابی وزارت علوم قرار نداده‌ایم، لذا سمت و سوی تولید علم در کشور ما با تأکیدات مقام معظم رهبری بسیار گسترده و پیشرفته است.
وی در مورد دوره‌های دکترا در دانشگاه صنعتی سیرجان در صورت آماده شدن زیرساخت‌ها قول مساعد داد.
شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از حضور 14 هزار دانشجو در شهرستان سیرجان خبر داد و با بیان اینکه سیرجان یک شهر دانشجویی با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی است، گفت‌: سیرجان تنها شهر دارای بنیاد دانشگاهی است و این بنیاد پشتوانه خوبی برای مراکز دانشگاهی این شهرستان است.
وی افزود: این بنیاد از سال 68 در شهرستان سیرجان پشتوانه مراکز دانشگاهی است و سالانه یک میلیارد ریال برای توسعه مراکز دانشگاهی و رفع مشکلات آنان کمک می‌کند که از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی یا درآمدهای املاکی بنیاد است.
به گزارش فارس، دانشگاه صنعتی سیرجان 2 هزار و 500 دانشجو در 9 رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول