اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خبر داد:

تصویب احداث پروژه استادیوم علمی در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا از تصویب احداث پروژه استادیوم علمی در همدان خبر داد.

تصویب احداث پروژه استادیوم علمی در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز در سومین همایش تخصصی "قرآن، ادب و هنر" و "قرآن و جامعه‌شناختی" در دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به حضور کم شرکت‌کنندگان در این همایش اظهار کرد: امروزه شاهد برگزاری بسیاری از سمینارها در بخش‌های مختلف هستیم ولی در این میان قرآن مظلوم واقع شده است.
وی گفت: حضور مدعوین در سمینارها و همایش‌های مختلف بسیار پررنگ بوده و انتظار داریم در ارتباط با همایش‌های مربوط به قرآن و نهج‌البلاغه نیز اینچنین باشد.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه هزینه برای برگزاری سمینارهای مربوط به قرآن مساوی سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: موضوعات مختلف و حائز اهمیتی در این رابطه وجود دارد که افراد صاحب نام می‌توانند در این زمینه مقاله ارائه دهند.
وی با اشاره به تصویب پروژه استادیوم علمی در مساحت 23 هزار مترمربع اظهار کرد: این مهم می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری سمینارهای مختلف به ویژه همایش‌های قرآنی باشد چون به صورت همزمان می‌تواند 4 تا 5 هزار نفر را در خود جای دهد که این مهم در صورت تحقق در کشور منحصر به فرد است.
مدیر مرکز همایش‌های علمی بنیاد پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه نیز گفت: مدت زمان طرح مباحث میان‌رشته‌ای و علوم روز در ایران سابقه‌ای بیش از دو دهه ندارد که در این زمینه ارتباط بین مفاهیم قرآنی و علوم دیگر نیز به این شکل است.
حجت‌الاسلام حمید فغفور مغربی بیان کرد: در حال حاضر برای تعامل بین علوم جدید و قرآن سه مرکز در شهرهای مشهد، تهران و قم راه‌اندازی شده است.
وی گفت: باید در ایران اسلامی به سمتی گام برداریم که لزوم توجه و تأسی از قرآن و مفاهیم قرآنی در علوم روز و رشته‌های مختلف به صورت ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا با طرح این سؤال که آیا تمام ملت‌هایی که اسلام در آنها نفوذ کرده مانند ایرانیان این قدر توفیقات قرآنی داشتند، اظهار کرد: یکی از دلایل برجسته این امر آن است که ایرانی‌ها پیش از گرایش، زمینه‌های رشد و تعالی غنی را در وجود خود داشته‌اند، داشته‌ایم در نتیجه راحت‌تر با مفاهیم قرآنی ارتباط برقرار کرده‌اند.
علی محمدی در پایان گفت: قرآن به عنوان کتاب سعادت بشر باید در زندگی ما جاری و ساری باشد تا بتوان از مفاهیم عمیق آن بهره درست را برد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول