اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در مشهد؛

33 نقطه بحرانی در حوزه مشاغل مزاحم شهری وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان میادین، میوه وتره‌بار و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر در سطح این شهر 33نقطه بحرانی در حوزه مشاغل مزاحم شهری وجود دارد.

33 نقطه بحرانی در حوزه مشاغل مزاحم شهری وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در یکصدوسی و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که ظهر امروز در تالار شهر شهرداری مشهد برگزار شد،‌جلال قربانی در نطق پیش از دستور و ارائه گزارش از عملکرد این سازمان اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که برای ساکنان اطراف مشاغل آلاینده ایجاد می‌شود مراکز بحرانی تجمع این گونه مشاغل مور بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان میادین، میوه و تره‌بار و سامان‌دهی مشاغل مزاحم شهری شهرداری مشهد ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر در سطح شهر مشهد 33نقطه بحرانی شناسایی شده است.

*سامان دهی هفت نقطه به صورت آزمایشی
قربانی در ارتباط با اقدامات این سازمان در حوزه ساماندهی این مشاغل مزاحم و آلاینده اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است که در هفت نقطه از این مراکز به صورت آزمایشی طرح سامان‌دهی مشاغل اجرایی شود.
مدیرعامل سازمان میادین، میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در 19نطقه از سطح شهر مشهد مشاور گرفته شده تا استعلام‌های لازم را برای سامان‌دهی این گونه مشاغل انجام دهد.
وی اخذ تسهیلات را مهم‌ترین مشکل در انتقال صنوف آلاینده اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا آنچه باید در انتقال اصناف مورد نظر قرار گیرد فراهم کردن شرایط برای اخذ تسهیلات است.
قربانی در بیان گزارش خود در حوزه ساماندهی مشاغل شهر به سامان‌دهی صنف سنگ تراشان اشاره کرد و گفت: با توجه به آلایندگی‌های این صنف مقرر شد که افرادی که دارای مجوز سنگ تراشی هستند در یک محدوده از بهشت رضا سامان‌دهی شوند.

*سلب حق مالکیت از شرکت‌ها و تبلیغات شهری 
مدیرعامل سازمان میادین، میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری شهرداری مشهد سامان‌دهی تابلوهای تبلیغاتی را یکی دیگر از اقدامات این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه سامان‌دهی تابلوهای تبلیغاتی شهری وجود داشت مشکل مالکیت این شرکت‌ها بود.
وی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به اینکه مالکیت در حوزه شرکت‌های تبلیغاتی بود، تنها در حوزه سامان دهی این تبلیغات شهرداری مشهد می‌توانست در اجازه بها ورود پیدا کند که بر این اساس حق مالکیت از این شرکت‌ها سلب شد. 
مدیرعامل سازمان میادین، میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با سلب حق مالکیت بر سازه‌ها شهرداری می‌تواند در ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهری به شکل موثری ورود پیدا کند که بر این اساس و با ضوابط اجازه این گونه تبلیغات در سطح شهر داده می‌شود.
 
*ایجاد 9 بازار ارزاق عمومی در سطح شهر مشهد
مدیرعامل سازمان میادین، میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری شهرداری مشهد گفت: در سطح شهر مشهد با توجه به نیاز مردم به بازارهای ارزاق عمومی تاکنون 9بازار ارزاق عمومی در سطح شهر راه‌اندازی شده است.
وی همچنین از عملیات اجرای پنج بازار ارزاق عمومی در سطح شهر مشهد خبر داد و گفت: ارائه کالا و اجناس مورد نیاز مردم باقیمت‌هایی پائین‌تر از بازارهای موجود در سطح شهر از جمله ویژگی‌های این بازارها است.
مدیرعامل سازمان میادین، میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری شهرداری مشهد افزود: از این پنج بازار ارزاق عمومی، چهار بازار ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
قربانی اظهار داشت: علاوه بر بازارهای ارزاق عمومی در سطح شهر مشهد تعداد 29 بازار الگویی نیز وجود دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول