اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر پروژه بانک اطلاعات شهری مشهد:

تردد امواج باید جایگزین افراد شود

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه بانک اطلاعات شهری مشهد گفت: باید تردد امواج جایگزین تردد افراد شود.

تردد امواج باید جایگزین افراد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی رستگارمقدم ظهر امروز در نشست خبری که در محل بانک اطلاعات شهری برگزار شد؛ اظهار داشت: در سال 88 توسط یک تیم تحقیقاتی متشکل از مدیران  و دانش‌پژوهان آغاز به کار کردیم و حدود 600 سوال مبنی بر نیاز شهر به این بانک طرح شد.
وی تصریح کرد: بعد از مطالعات و تحقیقات به دنبال ایجاد سیستم اجرایی،‌تهیه ملزومات، سیاست‌گذاری‌ها و تدوین برنامه‌ها به عنوان فاز اول اجرایی بودیم و بالای 20 هزار نظر سنجی کتبی را با امضاء اصناف مبنی بر اجرا این پروژه داشتیم. 
رستگارمقدم در ادامه افزود: در سال 89 با همکاری استانداری این پروژه به تمام دستگاه‌های دولتی، نظامی و گردشگری و پزشکی معرفی شد و این دستگاه‌ها اعلام آمادگی کردند.
وی تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعات شهری در زمینه حمل و نقل و ترافیک مشهد نقش بسزایی دارد و نخستین پروژه‌ای است که با این شکل در ایران اجرا می‌شود چرا که مصرف‌کننده واقعی شهروندی است که به راحتی و بدون دادن مبلغی به این بانک دسترسی دارد و از خدمات شهرش استفاده می‌کند.
وی گفت: بانک اطلاعات شهری در سه حالت: کتاب که بصورت سالانه به روز می‌شود، نرم افزار که بر روی cd می‌باشد و قابل نصب بر روی تمام رایانه‌ها و سیستم عامل‌ها است که هیچ گونه فقل سخت افزاری و نرم افزاری ندارد و به راحتی قابل تکثیر است و هر سه ماه یکبار به روز می‌شود و ایجاد سایت است که خدمات خوبی را بصورت اینترنتی ارائه می‌دهد.
وی بیان داشت: بین 50 تا 200 هزار cd رایت خواهد شد و به مراکز تحت امر شهرداری، امور مشترکین‌ها و دفاتر ارتباطی سطح شهر و همچنین ایجاد پیک‌هایی توسط خود بانک اطلاعات شهری بطور رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
مدیر پروژه بانک اطلاعات شهری با اشاره به اهداف سازمان افزود: هدف ما اطلاع‌رسانی دقیق و کاهش هزینه‌های اصناف و ایجاد بستری برای آنان است و امتیازهای ویژه‌ای برای فروشگاه‌های منتخب در نظر گرفته شده که از جمله آن 15 میلیون تومان منازل آنان بیمه حریق خواهد شد و همچنین موسسه اعتماد ایرانیان نیز به منتخبین تسهیلات ویژه‌ای ارائه می‌دهد.
رستگارمقدم گفت: علت استقبال مسئولان مشهد به این پروزه به دلیل عمومیت داشتن و مردمی بودن آن است چرا که همه اقشار جامعه در آن حضور دارند.
و در زمینه ایجاد بستری برای اشتغال‌زایی جوانان اظهار داشت: بیش از 100 نفر در ابتدا ایجاد بانک اطلاعات شهری مشغول به کار شدند و در حال حاضر بیش از 1500 نفر نیز بطور غیر حضوری همکاری می‌کنند. 
عضو سازمان ترافیک و حمل و نقل شهری در ادامه این نشت اظهار داشت: از تمام اقداماتی که عام المنفعه باشد استقبال می‌کنیم.
مجید بخت آزما گفت: توسط  بانک اطلاعات شهری می‌توانیم اطلاعات دقیقی به مردم برای مایحتاج روزانه بدهیم که از تراکم افراد در یک نقطه شهر و ایجاد ترافیک جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول