اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در آستانه عید غدیر؛

سادات کاشمری در بانک‌ها سرگردانند

خبرگزاری فارس: در آستانه فرارسیدن عید غدیر سادات متقاضی دریافت اسکناس و سکه نو همچنان معطل و سرگردانند.

سادات کاشمری در بانک‌ها سرگردانند
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، موضوع اسکناس و سکه نو هر ساله در آستانه عید سعید غدیر خم به یک داستان تکراری تبدیل شده که متاسفانه مسئولان بانکی تاکنون اقدامی برای حل این مشکل انجام نداده‌اند و متقاضیان آن همیشه با معضل کمبود و یا نبود اسکناس و سکه دست به گریبانند. این در حالی است که بازار سیاه انواع اسکناس و سکه نو در مراکز استان‌ها رونق بیشتری پیدا کرده است و متقاضیان پول نو در شهرستان‌ها از این کم توجهی مسئولان بانکی ابراز گلایه می‌کنند و خواستار از بین بردن این تبعیض هستند.
یکی از مراجعه‌کنندگان به بانک ملی کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: این موضوع تنها به یک سال ختم نمی‌شود بلکه متاسفانه همه ساله در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و عید غدیر کمبود اسکناس و سکه نو سبب نگرانی و دغدغه مردم می‌شود.
طاهریان با اشاره به تبعیض مسئولان بانکی در توزیع اسکناسها و سکه‌های نو بدون توجه به شهرستان‌ها گفت: این جای سئوال دارد که چرا اسکناس‌ها و سکه‌های نو در بازار سیاه مشهد با قیمت‌های گزاف به هر مقدار که فرد تقاضا کند وجود داشته باشد و در مقابل متقاضیان آن در شهرستان‌ها بی‌بهره بمانند.
یک سادات کاشمری هم که برای دریافت اسکناس نو به بانک مراجعه کرده بود، افزود: در روز عید غدیر افراد زیادی به دیدن سادات می‌روند و سادات نیز ضمن پذیرایی اسکناس و یا سکه‌ای را به عنوان عیدی به آن‌ها می‌دهد اما متاسفانه چند سالی است که تهیه پول نو در کاشمر به یک دغدغه تبدیل شده است.
سید علی موسوی یادآور شد: چند روزی است که برای دریافت اسکناس نو به بانک مراجعه می‌کنم ولی متاسفانه با پاسخ منفی مواجه می‌شوم و اعلام می‌کنند که هیچ اسکناس و سکه نو به شهرستان نیامده است.
یک شهروند کاشمری هم با بیان اینکه همه ساله با نزدیک شدن به عید غدیر سادات زیادی برای دریافت سکه و اسکناس نو به بانک‌ها مراجعه می‌کنند و همیشه با مشکلاتی در این زمینه روبه‌رو هستند، ابراز داشت: فکر نمی‌کنم برطرف کردن چنین مشکل تکراری برای مسئولان بانکی کار زیادی داشته باشد و آنان این گونه نسبت به سرگردانی و سر کارگذاشتن مردم این گونه بی خیال هستند و چاره‌ای برای حل آن نمی‌اندیشند.
یکی دیگر از متقاضیان اسکناس نیز در مقابل بانک ملی کاشمر با بیان این که مسئولان بانکی بر اساس یک برنامه‌ریزی صحیح توزیع اسکناس‌ها و سکه‌های نو را می‌توانند در بین همه شهرستان‌ها انجام دهند، خاطر نشان کرد: برای نظام بانکی کشور جای بسی تاسف است که به دلیل حجم بالای اسکناس‌های نو و در اختیار گذاشتن آن در دست عده‌ای خاص شاهد ایجاد بازار سیاه هستیم و در مقابل متقاضیان در شهرستان‌ها چشم انتظار باقی بمانند.
رئیس بانک ملی مرکزی کاشمر هم با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه اسکناس و سکه‌ای نو به این شهرستان ارسال نشده است، گفت: بر اساس پیگیری‌هایی که داشتیم تا کنون در هیچ یک از شهرستان‌های استان پول نو توزیع نشده است.
بختیاری با تاکید بر اینکه برای دریافت اسکناس و سکه نو بارها با خزانه بانک ملی در مشهد تماس گرفته‌ایم، یادآور شد: مسئولان خزانه نیز اعلام کردند که تاکنون نمایندگی بانک مرکزی در استان مجوزی برای توزیع اسکناس و سکه نو در شهرستان صادر نکرده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول