اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه ولایت صورت گرفت؛

تجلیل از دختران سادات علوی در پیشوا

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه ولایت همایش تجلیل از دختران سادات علوی با حضور جمعی از مسئولان ارشد پیشوا در این شهرستان برگزار شد.

تجلیل از دختران سادات علوی در پیشوا
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعتی پیش همزمان با دهه ولایت همایش تجلیل از دختران سادات علوی با حضور جمعی از مسئولان ارشد شهرستان پیشوا در این شهرستان برگزار شد.
همایش تجلیل از دختران سادات علوی با عنوان همراه با غدیر، بیعت با ولایت با حضور 900 دانش آموز در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) برگزار شد و طی آن از دختران سادات علوی در شهرستان پیشوا تجلیل شد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان پیشوا در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ‌تجلیل از مقام سادات، ‌در اصل تجلیل از ولایت است و احترام گذاشتن به نوادگان رسول مکرم اسلام، ‌ارج نهادن به خاندان عصمت و طهارت است.
رضا غلامی با اشاره به جایگاه ولایت گفت: امروز رکن اصلی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ولایت فقیه است و این اصل ستون اصلی خیمه اسلام است که باید هرچه بیشتر شناخته شده و جایگاه آن صیانت شود.
وی افزود: جایگاه ولایت فقیه در جامعه جایگاه معصومین علیهم‌السلام است، ولایت فقیه در واقع در امتداد ولایت معصومین علیهم‌السلام است.
غلامی تاکید کرد: ثمره مهم ولایت فقیه در جامعه اسلامی این است که امور بر اساس موازین دینی تحقق و عینیت پیدا می‌کند، این بزرگترین برکت برای جامعه اسلامی است که اسلام به عنوان آخرین پیام الهی برای هدایت بشر بتواند تحقق عینی پیدا بکند و ولی فقیه در واقع متصدی این امر است.
وی تصریح کرد: ساختار حکومت اسلامی باید بگونهای باشد که در راس هرم قدرت یک فقیه عادل با کفایت قرار بگیرد که ما از او به ولایت فقیه تعبیر می کنیم.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان پیشوا بیان کرد: مسئولیت‌ها و اختیاراتی که در اختیار ولی فقیه است در بدنه قدرت توزیع می‌شود اما همه این مجموعه‌ها با هدایت و زعامت شخص ولی فقیه قرار دارند و کفایت و توانایی که دارد در تحقق این مفاهیم جامعه را اداره می‌کند.
غلامی ادامه داد: دانش‌آموزان، به ویژه دانش‌آموزان سادات باید با شناخت هرچه بیشتر جایگاه خود در جامعه و نیز شناخت جایگاه رفیع ولایت، در حفظ و حراست این جایگاه کوشیده و جامعه را از این شناخت تحت تأثیر خود قرار دهند.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان پیشوا تصریح کرد: در سایه آموزش آموزه های دینی به دانش آموزان، آینده‌ای درخشان تر از آن چه امروز ایران اسلامی را به عنوان نگین کشورهای مسلمان جهان شناسانده است،‌ در انتظار ایران اسلامی باشد.
این گزارش حاکی است، همراه با غدیر، بیعت با ولایت با حضور مسئولان ارشد شهرستان پیشوا و دانش آموزان دختر سادات مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران برگزار و از دانش‌آموزان دختر سادات علوی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول