اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

طی جشنواره‌ای در آزادشهر؛

لذت خوردن کتاب تجربه می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آزادشهر گفت: همزمان با برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی جشنواره کتاب‎های خوراکی در این شهرستان برگزار شد.

لذت خوردن کتاب تجربه می‌شود
زهرا ترک امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در این جشنواره 792  عضو کودک و نوجوان شهرستان با حضور در مرکز به وسیله خوراکی‎های خود شکل کتاب را طراحی کرده و بعد اقدام به خوردن آن خوراکی که شبیه کتاب است، می‎کنند.
وی با بیان هدف اصلی اجرای این طرح تصریح کرد: کودکان و نوجوانان شرکت کننده با خوردن کتاب به این باور می‎رسند که کتاب غذای روح آدمی است و همانطور که جسم ما نیاز به غذا و خوراکی دارد روح ما نیاز به غذا دارد و کتاب و دانستنی‎های علمی غذای روح ما را تشکیل می‎دهند.
ترک از برگزاری جشنواره‎های کتاب‎های خانگی نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه‎های این کانون در این ایام نام برد و گفت: در این طرح خانواده‎ها با همکاری فرزندانشان کتاب‌هایی را که در خانه دارند و مطالعه کرده‎اند در اختیار کانون قرار می‎دهند و کانون بعد از دسته‎بندی و مرتب کردن آنها را در اختیار کتاب خانه‎های روستائی و دهیاران می‎گذارند تا بچه‎های روستا که به کانون و امکانات کتابخانه‎ای دسترسی کمتری دارند از آن استفاده و کتاب‎ها را مورد مطالعه قرار دهند.
مسئول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آزادشهر اضافه کرد: در این هفته با همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برگزاری نمایشگاه کتاب را از تاریخ 22 تا 29 آبان ماه خواهیم داشت و مدارس به نوبت اقدام به بازدید از نمایشگاه می‎کنند.
وی از خانواده‎ها خواست تا ضمن همراهی فرزندانشان در نمایشگاه کتاب اقدام به خرید کتاب کنند و فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ترویج بدهند.
ترک تصریح کرد: از مجموع 792 نفر دختر و پسری که عضو کانون هستند، طی یک هفته هفت ساعت از وقتشان را به کتابخوانی می‎پردازند که این آمار می‎تواند افزایش هم پیدا کند و به رشد و اعتلای فکری و روحی کودکان کمک کند.
مسئول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آزادشهر تصریح کرد: جوانان و نوجوانان دارای ظرفیت‎ها و استعدادهای عظیمی هستند و باید با گسترش امکانات فرهنگی و پژوهشی شرایط باروری و رشد استعدادهای نهفته این قشر عزیز را فراهم کنیم.
ترک اظهار داشت: همکاری مردم و نهادهای محلی روحیه و انگیزه ما برای خدمت صادقانه بیشتر می‎کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول