اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی‌:

شعارهای انقلاب تضعیف نشود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: باید در پی همان اهدافی باشیم که در روزهای نخست انقلاب به آن ایمان داشتیم و نگذاریم که آن شعارها تضعیف شود.

شعارهای انقلاب تضعیف نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای فرماندهی سپاه قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما باید تنها رسیدن به خدا و برافراشتن پرچم اسلام در جهان باشد.
وی با اشاره به نام مقدس علی افزود: نام‌گذاری سپاه علی ‌بن ‌ابیطالب(ع) به این نام بسیار برازنده است زیرا علی نام بزرگی بوده و یکی از اسماءالله است همان‌ طور که نام فاطمه، حسن و حسین نیز همگی از نام‌های بزرگ هستند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه همه عالم از آن خدا و به اسم اوست، تصریح کرد: تمام دریاها، درختان و سایر نعمت‌های موجود در زمین،‌ اسماءالله هستند و انسان‌ها را به یاد خدا می‌اندازند.
وی گفت: نام پیامبر اکرم(ص) نیز معنای وسیعی دارد و جزو نام‌های خداوند است و در روایات اسلامی وارد شده که در روز قیامت همه آدمیان به نام خود شناخته می‌شوند و برخی به خاطر اسم بزرگی که دارند مورد شفاعت قرار می‌گیرند.
‌صافی‌گلپایگانی به نجات برخی گرفتاران روز قیامت به دلیل نامشان اشاره کرد و افزود: با وجود نام‌های مبارک ائمه اطهار(ع)،‌ نام‌گذاری فرزندان به اسامی دیگر سبب تعجب می‌شود در حالی که این افراد خود را شیعه می‌دانند اما نام‌های اهل‌بیت(ع) را برای کودکان خود برنمی‌گزینند.
استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از نام‌گذاری کودکان به اسامی باستانی اظهار کرد: برخی دیگر نیز اسامی غربی را انتخاب می‌کنند و این مسئله را نشانه ارزش بیشتر می‌دانند در صورتی که به این امر واقف نیستند که این کار ارزش آنها را کاهش می‌دهد.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد نیروهای سپاه در همه حال موفق باشند و افزود: در روایت معروفی که اهل تسنن آن را نقل کرده‌اند آمده که هیچ‌ کس نمی‌تواند از پل صراط عبور کند مگر اینکه جواز عبور را از حضرت علی(ع) دریافت کرده باشد و این امر نشان‌دهنده اهمیت مسئله ولایت است.
‌صافی‌گلپایگانی گفت: در روایت دیگری،‌ مومن کسی معرفی شده است که دوستی امیرالمومنین(ع) را داشته باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به نقش و جایگاه سپاه پاسداران در جامعه اسلامی عنوان کرد: همه سپاه ما،‌ سپاه امام زمان(ع) است و امیدواریم که پرسنل این نهاد توفیق این امر را داشته باشند که در مقام احیای دین و حفظ حیثیت اسلام گام بردارند.
وی تاکید کرد: باید در پی همان اهدافی باشیم که در روزهای نخست انقلاب به آن ایمان داشتیم و نگذاریم که آن شعارها ضعیف شود زیرا ما مسلمان هستیم و باید تنها بر اساس قوانین اسلام عمل کنیم.
صافی‌گلپایگانی با انتقاد از گسترش برخی منکرات در جامعه گفت: نباید منکرات و دعواهای غیر اخلاقی در کشور اسلامی ایران رخ دهد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول