اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در استان کرمانشاه؛

27 پرونده قصور پزشکی منجر به محکومیت شده است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: از 46 پرونده قصور پزشکی در سال 89‌، 27 مورد منجر به محکومیت شده است.

27 پرونده قصور پزشکی منجر به محکومیت شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آرش سالاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری در اداره کل پزشکی  قانونی استان کرمانشاه اظهار کرد: تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه اداره پزشکی قانونی دارند و تنها شهرستان ثلاث باباجانی مجهز به امکانات پزشکی قانونی نیست.
وی با اشاره به حوزه‌های خدمات‌دهی سازمان نظام پزشکی قانونی کشور افزود: خدمات این سازمان در 5 حوزه معاینات بالینی، تشریح، آزمایشگاه‌ها، کمیسیون‌های پزشکی و آموزش ارائه می‌شود.
مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه عنوان کرد: در سال 89، 81 درصد مراجعات مربوط به معاینات بالینی، 15 درصد مراجعات آزمایشگاهی، 3 درصد تشریح اجساد و یک درصد‌ پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون پزشکی بوده است.
سالاری خاطر‌نشان کرد: سال گذشته 72‌ هزار و 143 پرونده به اداره کل پزشکی قانونی کشور ارجاع داده شده است و از این تعداد، 58‌ هزار و 521 مورد در بخش معاینات پزشکی‌، 10 هزار و 555 مورد پرونده در بخش آزمایشگاهی، 2‌ هزار و 120 مورد در تشریح اجساد و 947 پرونده در کمیسیون پزشکی بررسی شده ‌است.
وی سرویس‌های بخش معاینات بالینی را معاینات ناشی از تصادفات، پرونده‌های نزاع و درگیری، معاینات روانپزشکی قانونی، دندانپزشکی قانونی، تعیین سن، مهجوریت و مسائل دیگر دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بخش تشریح، تعیین علت مرگ جسد و چگونگی فوت او خواهد‌ بود.
مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه ادامه داد: آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، آزمایشگاه مرکزی غرب کشور است و از نظر پرسنل پزشکی و امکانات آزمایشگاهی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.
سالاری آزمایشگاه‌های سم‌شناسی، پاتولوژی، آسیب‌شناسی، سرولوژی و آزمایشگاه DNA‌، را آزمایشگاه‌های اداره کل پزشکی ‌قانونی استان کرمانشاه عنوان و تصریح کرد: در بخش آزمایشگاه DNA، جزو 10 قطب برتر کشور هستیم و استفاده از فناوری پیشرفته DNA Finger Print به ما کمک می‌کند که بانک DNA را در آینده نزدیک راه‌اندازی کنیم.
این مقام مسئول خاطر‌نشان کرد: کمیسیون‌ پزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه جزو شش کمیسیون پزشکی برتر کشور بوده و در غرب و جنوب غرب کشور تنها کمیسیون  پزشکی درجه یک است.
مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: آموزش پزشکی قانونی با همکاری دانشکده‌های حقوق، پزشکی، پیراپزشکی و علوم آزمایشگاهی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد با تدریس اساتید برتر صورت می‌گیرد.
وی گفت: در بخش معاینات بالینی در سال 89 نسبت به سال 88،  18 درصد رشد داشته‌ایم، 49 هزار و 796 مورد معاینه در سال 88 و 58‌ هزار و 521 معاینه بالینی در سال 89 انجام شده ‌است.
سالاری تعداد پرونده‌های نزاع و درگیری را در سال 88، 16‌ هزار و 924 مورد و پرونده‌های نزاع سال 89 را 19‌هزار و 373 پرونده عنوان کرد و گفت: 15 درصد رشد نزاع داشته‌ایم.
مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از رشد 18.7 درصدی تصادفات منجر به جرح خبر داد و گفت: سال 88 ، 8‌ هزار و 494 پرونده تصادف و در سال 89، 10‌ هزار و 82  مورد تصادفی به اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه ارجاع شده است.
وی با اشاره به آمار اجساد تشریح شده توسط پرسنل اداره کل پزشکی قانونی کرمانشاه، عنوان کرد: در سال 88، 2‌هزار و 119 جسد تشریح شد و در سال 89، یک جسد به این آمار اضافه شده که آمار اجساد تشریح شده را 2 هزار و 120 جسد رسانده است.
سالاری با اشاره به تنوع کالبد‌گشایی گفت: پرونده‌های معاینات پزشکی قانونی در سال 88، 525 مورد و در سال 89‌،‌ 707 معاینه بوده ‌است، همچنین پرونده‌های کمیسیون پزشکی سال 88، 800 پرونده و سال 89، 947 مورد بوده ‌است.
مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از آمار 242 موردی مراجعات روانپزشکی در سال 88  خبر داد و افزود: 194 پرونده روانپزشکی در سال 89 مورد بررسی قرار گرفته‌ است.
دبیر هیئت بدوی سازمان پزشکی قانونی استان کرمانشاه عنوان کرد: از 33 مورد قصور پزشکی در سال 88، 14 مورد منجر به محکومیت شده ‌است در حالی که در سال 89، این آمار از 33 به 46 پرونده افزایش یافت و موارد محکومیت به 27 مورد رسید.
وی آمار شش ماهه نخست سال 90 در بخش معاینات بالینی را 27‌ هزار و 760 معاینه عنوان کرد و افزود: 5‌ هزار و 892 پرونده آزمایشگاهی، یک‌هزار و 59 جسد تشریح  و 528 پرونده به کمیسیون پزشکی ارجاع داده شده است.
سالاری تعداد تصادفات شش ماه نخست سال 90 را 348 مورد عنوان ‌و اظهار کرد: 83 مورد تصادف منجر به فوت و 265 تصادف جرحی رخ داده ‌است.
مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، ارائه آمار و اطلاعات دقیق را مهم‌ترین برنامه اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در بحث آموزش و پیشگیری از وقوع جرم دانست.
وی با اشاره به نحوه مسمومیت با گاز منواکسید کربن گفت: در فصل سرما شاهد افزایش مرگ‌ و میر ناشی از گاز‌گرفتگی و مسمومیت با گاز CO در سطح کشور هستیم.
سالاری  تعداد کشته‌شدگان در اثر گاز گرفتگی با گاز منواکسید‌کربن در 6 ماهه نخست امسال را، 6 نفر در سطح استان کرمانشاه اعلام کرد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول