اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو مجلس خبرگان رهبری:

دشمن با همه رجزخوانی‌هایش، بسیار ترسوست

خبرگزاری فارس: آیت‌الله واعظ طبسی در دیدار هیئت مصری گفت: دشمن با همه رجزخوانی‌ها، شعارها و تهدیدات بسیار ضعیف بوده و ترسوست و روی قدرت تأثیرگذاری فرهنگ اسلامی خیلی حساب کرده است.

دشمن با همه رجزخوانی‌هایش، بسیار ترسوست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در دیدار هیئت علما و فرهیختگانی از کشور مصر ضمن تبریک پیروزی ملت مصر اظهار داشت: امروز شما پیروز میدان مبارزه با قدرت‌های بزرگ هستید، شما امروز به اسلام عزت بیشتری بخشیدید و توانستید این پیام را به دنیا بدهید که اگر مردم بخواهند، تصمیم بگیرند، اراده کنند و با هم باشند، می‌توانند بزرگ‌ترین قدرت دنیا را به زانو درآورند.
وی با بیان اینکه کشتارها نشان پیروزی نیست، افزود: اینها نشان ضعف قدرت‌های سلطه‌گر است و پیروز واقعی این میادین، ملت مصر، تونس، بحرین و یمن هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با این هشدار که کار تمام نشده و این پیروزی اول کار شماست، ادامه داد: باید با همین صفا، صمیمیت، عشق به دین، ملت و فرهنگ و تمدن کشورتان مراقب باشید که دشمن پس از این نتواند از شرایط به نفع خودش سود ببرد.
وی با تأکید بر وحدت کلمه و اتحاد بین آحاد ملت مصر، ابراز داشت: آنچه سبب شد امروز به تعبیر ما بیداری اسلامی و فریادهای تکبیر و شعارهای انقلابی و اسلامی به ثمر بنشیند، یکپارچگی ملت مصر و اتحاد و هماهنگی آنها از پیر و جوان، میانسال و کهنسال، فرهیخته و عامی و همه فرق بود که تصمیم گرفتند بر سرنوشت خود مسلط باشند و فضای فکری و فرهنگی جامعه را متحول کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ طمع و بدون نیت دخالت در کشورها خود را موظف می‌داند از امت اسلامی و همه فرق اسلامی حمایت کند، اظهار داشت: همواره این کار را انجام داده و می‌دهیم و دست دوستی خود را به سوی همه مسلمانان دراز کرده و موفقیت آنها را از خداوند متعال طلب می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان با ذکر خاطراتی از دوران مبارزات گفت: مدتی که ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زندان می‌رفتیم و مکرر نیز اتفاق می‌افتاد، از کارهایی که دستگاه اطلاعات آن روز با کمک سیا و موساد انجام می‌دادند، همین بود که بین شخصیت‌ها و چهره‌های مبارز اسلامی تفرقه ایجاد کنند.
واعظ طبسی گفت: آنچه مسلمانان را به عنوان یک امت دور هم جمع می‌کند و ملاک وحدت، صمیمیت، برادری و یکپارچگی است، قرآن کریم، سنت رسول اکرم(ص) و محبت و عشق به اهل بیت(ع) است که امیدواریم همه با فکر، مطالعه و دقت سعی کنیم این پایه‌های فکری را استحکام بخشیم و تلاش کنیم تا امت اسلام به هم نزدیک‌تر شوند.
وی با بیان اینکه برای همه ما مهم، مسائل اصولی است و در فروع می‌توان با گفتمان به تفاهم رسید، افزود: تلاش برای نزدیک کردن فرق اسلامی و ایجاد وحدت بین امت اسلام و مبارزه با جریان‌های فکری که مترصد ایجاد اختلاف بین مسلمین هستند، از مهم‌ترین کارهایی است که باید نسبت بدان احساس مسئولیت کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: متأسفانه جریان‌های فکری که در برابر تشیع موضع‌گیری کرده و ما را به یک سری مسائل خاص متهم می‌کنند، شاید خود نمی‌دانند که در خدمت استعمار هستند، زیرا قدرت‌های سلطه‌گر و کسانی که منابع مالی، معنوی و فکر و اندیشه دنیای اسلام را هدف قرار داده‌اند، با ایجاد تفرقه می‌توانند حضور و نفوذ خود را در دنیای اسلام ایجاد کرده و به منافع مادی برسند. 
وی با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: دشمن با همه رجزخوانی‌ها، شعارها و تهدیدات، بسیار ضعیف است و بسیار ترس دارد و روی قدرت تأثیرگذاری فرهنگ اسلامی خیلی حساب کرده است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: 32 سال از انقلاب ما می‌گذرد، در این مدت فشارهای مختلف از جمله هشت سال جنگ تحمیلی و اقدامات تبلیغی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را بر ما وارد کرد، اما هنوز بعد از 32 سال ما را رها نمی‌کنند و همین اواخر آمریکا و اذناب او ما را به حمله نظامی تهدید کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: البته ما معتقدیم که این اتفاق نخواهد افتاد، اما اگر بر اساس جهالت و نادانی و زیاده‌خواهی‌ها و قدرت‌طلبی‌ها دست به چنین بازی بزنند، مطمئنا عکس‌العمل جمهوری اسلامی به گونه‌ای خواهد بود که پیامش برای همه‌ قدرت‌های سلطه‌گر، احساس سقوط حتمی آن‌ها است.
واعظ طبسی در ادامه با اشاره به آیه ان‌الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم تاکید کرد: همچنان که جمهوری اسلامی ایران این نتیجه، پیام و جمع‌بندی را برای جهان اسلام و جوامع بشری امروز به یادگار گذاشت و این پیام پیوسته به همه‌ ملت‌ها ابلاغ می‌شود، باید بخواهیم، اراده کنیم، تصمیم بگیریم، مقاومت بکنیم، از هواها و خواسته‌های نفسانی‌مان بگذریم، با هم باشیم، دل به خدا ببیندیم، به خدا متکی باشیم، به خودمان اعتماد بکنیم و بدانیم بدون شک ان‌شاالله پیروز هستیم.
وی در پایان با ابراز امیدواری برای حل مشکلات دنیای اسلام، از هیئت مصری خواست سلام، ارادت و محبت ایشان را به هموطنان خود اعلام کنند.
در ابتدای این دیدار، محمد ابوالعزائم به نمایندگی از هیئت مصری در سخنانی گفت: از جمله استراتژی ما وحدت اسلامی و مقابله با تفکر وهابیت است و تاکنون بیش از 100 جلد کتاب علیه این تفکر داشته‌ایم.
وی همچنین به ابراز ارادت به محضر ائمه معصومین(ع) پرداخت و گفت: تاکنون توسط این گروه هفت عنوان کتاب در دفاع از مکتب شیعه 12 امامی منتشر شده است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول