اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان:

خشکسالی تولید و درآمد دامداران را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: کاهش تولید و درآمد کشاورزان و دامداران از آثار پدیده خشکسالی بر صنعت دامپروری در شهرستان ریگان به عنوان قطب پرورش دام در شرق استان کرمان است.

خشکسالی تولید و درآمد دامداران را کاهش می‌دهد
حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته توسط دامپزشکی شهرستان ریگان از ادامه تلفات دام‌ها بر اثر خشکسالی در شهرستان ریگان جلوگیری شد.
وی افزود: با توجه به اینکه همه ساله بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان و خشکسالی خسارات و مشکلات فراوان اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ایجاد می‌کنند این حوادث علاوه بر آسیب در محورهای مختلف موجب خسارات سنگین و سهمگینی در مبحث دامپزشکی و بهداشت سلامت دام می‌شوند.
مدیر شبکه دامپزشکی ریگان تصریح کرد: با توجه به جمعیت دامی بالا و موقعیت مهم شهرستان از منظر ارتباط  با استان‌های مرزی و کشور لزوم تأمین بهداشت و سلامت عمومی شهروندان و مبارزه با بیماری‌های ناشی از دام اثرهای نامطلوب پدیده خشکسالی بر دامپروری موجب آسیب به تولیدات کشاورزی و دامپروری، افزایش قیمت مواد غذایی، افزایش بیماری‌های دامی، کاهش تولید شیر گوشت و جمعیت دامی اختلال در تولید مثل حیوانات آسیب به مراکز پرورش آبزیان و زنبور عسل و کاهش تولید در این مراکز و کاهش درآمد کشاورزان و دامداران می‌شود.
جعفری گفت: برای مبارزه با خشکسالی از سال گذشته تاکنون بیش از 10هزار رأس گاو، بیش از 200 هزار رأس گوسفند و بیش از یک‌هزار و 500 نفر شتر علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شده‌اند.
وی بیان داشت: بیش از 84 هزار و 250 مترمکعب جایگاه نگهداری دام در شهرستان ریگان علیه بیماری‌های انگلی سم‌پاشی شد.
در شهرستان ریگان که بزرگ‌ترین قطب پرورش دام در شرق استان است، بیش از 14 هزار رأس دام سنگین و250 هزار رأس دام سبک نگهداری می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول