اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

ساخت 2700 مسکن مهر به شیوه صنعتی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی از ساخت 2 هزار و 700 مسکن مهر به شیوه صنعتی‌ در استان آذربایجان غربی خبر داد.

ساخت 2700 مسکن مهر به شیوه صنعتی در آذربایجان غربی
به گزارش خبرنگار فارس از ارومیه خلیل محبت‌خواه صبح امروز در جلسه شورای تامین مسکن استان اظهار داشت: تفاهمنامه برای ساخت 2 هزار و 700 واحد مسکن مهر صنعتی منعقد شده است.
وی افزود: تا پایان امسال مرحله اسکلت این واحدها به اتمام می‌رسد و تعدادی از همین واحدها برای استفاده مددجویان بهزیستی اختصاص یافته است.
این مسئول در ادامه با اشاره به اختصاص اعتبارات ویژه برای بازسازی بافت‌های فرسوده شهرهای استان گفت: بانک ملی به‌عنوان بانک عامل این اعتبار باید هر چه سریع‌تر نسبت به جذب اعتبارات مربوطه از بانک مرکزی کشور اقدام کند.
مدیرکل مسکن و شهرسازی با انتقاد از عودت داده شدن پرونده‌های متقاضیان استفاده از تسهیلات بانکی ویژه بافت فرسوده از سوی بانک ملی خواست با رفع مشکل این پرونده‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات اعطایی اقدام جدی صورت گیرد.
محبت‌خواه، مشکل آورده نقدی متقاضیان مسکن مهر در استان را از مشکلات عمده اجرای این طرح اعلام کرد و با تشریح روند اختصاص و افزایش وام از 20 به 22 و 25 میلیون تومان برای هر واحد گفت: حاضریم متقاضیان آورده‌دار را جایگزین افرادی در تعاونی‌ها کنیم که نمی‌توانند آورده متعلقه را واریز کنند تا از این طریق مشکل برخی پروژه‌ها حل شود.
محبت‌خواه در ادامه با تشریح عملکرد این اداره در ماه‌های گذشته اضافه کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در استان بیش از 47 درصد است و در یک ماه گذشته به طور میانگین کمی بیش از دو درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.
بنا بر اظهارات وی، در برخی شهرها مثل بوکان پیشرفت فیزیکی پنج درصد در ماه بوده و در برخی شهرها نیز مثل پیرانشهر زیر یک درصد در ماه است.
وی با تشریح وضعیت پروژه‌های مسکن مهر در منطقه ایثار ارومیه گفت: با وجود پیگیری‌های مکرر و فرصت‌های متعدد داده شده برای پیمانکار این پروژه‌ها فقط در یکی دو تعاونی عملیات احداث ساختمان‌ها انجام می‌شود و عملا بسیاری از تعاونی‌ها در حالت تعطیل هستند.
محبت‌خواه با استناد نامه‌نگاری یکی از تعاونی‌ها گفت: این تعاونی نامه‌ای نوشته و به صراحت گفته است که در دهه فجر نخواهد توانست واحدهای اعلام شده را به بهره‌برداری برساند و به طور مجدد تقاضای افزایش پرداخت تسهیلات بانکی شده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول