اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان‌های ورامین و پیشوا تاکید کرد:

درمان به موقع سبب پیشگیری از کم بینایی فرزندان می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان‌های ورامین و پیشوا خطاب به خانواده‌ها تاکید کرد: با درمان بموقع، از کم بینا و نابینا شدن چشم فرزندانتان پیشگیری کنید.

درمان به موقع سبب پیشگیری از کم بینایی فرزندان می‌شود
فاطمه مشهدی حسین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با تاکید بر پیشگیری از کم‌بینایی فرزندان خانواده گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوبی) همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های ورامین و پیشوا آغاز و به مدت یک‌ماه ادامه دارد.
معاون پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان‌های ورامین و پیشوا افزود: حدود دویست پایگاه ثابت و سیار در قالب کلیه مهدهای کودک، مراکز آمادگی و پیش دبستانی و پایگاه‌های سنجش بینایی در سطح این دو شهرستان، طرح پیشگیری از تنبلی چشم را اجرا می کنند.
وی در ادامه بهترین سن برای درمان تنبلی چشم را زیر پنج سال اعلام کرد و گفت: والدین کلیه کودکان زیر شش سال می‌توانند با مراجعه به مراکز اجرای این طرح موجبات تشخیص بیماری را در چشم کودکان فراهم آورند و اگر حین اجرای طرح، بیماری در چشم کودک مشاهده شد در صورت اثبات بی‌بضاعتی خانواده، کودک به صورت رایگان توسط بهزیستی مورد مداوا قرار خواهد گرفت.
مشهدی حسین خاطرنشان کرد: تنبلی چشم هیچ علامتی ندارد و شکایتی از طرف کودک ایجاد نمی کند ولی با معاینات ویژه، تنبلی چشم توسط پزشک و یا بینایی سنج هویدا می‌شود.
معاون پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان‌های ورامین و پیشوا  با تاکید مجدد بر اینکه تنها راه پیشگیری از تنبلی چشم تشخیص و درمان به موقع است، از والدین خواست در نخستین فرصت با در دست داشتن شناسنامه برای سنجش بینایی نونهالان
4 تا 6 سال به مهدهای سراسر شهرستان و کودکان 1 تا 4 سال به پایگاه‌های سنجش بینایی در نوبت صبح مراکز درمانی درمانگاه بزرگمهر (ورامین)، مرکز شهید باهنر (ورامین)، درمانگاه بزرگمهر (ورامین) و  در نوبت عصر به دارالشفاء حضرت مهدی (عج) قرچک، درمانگاه آستانه (پیشوا) مراجعه و همچنین می‌توانند پیشنهادات و سؤالات خود را از طریق تماس با شماره تلفن 2251917‌ـ0291 – داخلی 5، معاونت پیشگیری اداره بهزیستی مطرح کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول