اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

تعظیم سادات از وظایف همه مسلمانان است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: تجلیل و تعظیم از سادات از وظایف بزرگی است که نه تنها بر عهده هر مسلمانی است بلکه برعهده جامعه بشریت است.

تعظیم سادات از وظایف همه مسلمانان است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی شنبه شب در نخستین گردهمایی بزرگ سادات طلبه حوزه علمیه قم ضمن تبریک ولادت امام‌هادی(ع) و عید سعید غدیرخم به پیشگاه امام زمان(عج)، کریمه اهل بیت، شیعیان و محبان عصمت و طهارت(ع) اظهار داشت: امیدوارم برگزاری برنامه‌هایی مثل این برنامه مطلع برنامه‌های وسیعی باشد که به تدریج جهانی شود و به‌وسیله تکریم و تعظیم سادات عظام بتوانیم اسلام را زنده کنیم و اسلام را به جهان معرفی کنیم و دین خدا، احکام و قرآن را نگاه بداریم و این موضوع بسیار با اهمیت و بزرگی است.
وی با بیان تشکر، تبریک و قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم تصریح کرد: این مجلس بسیار با عظمت است و در دنیای کنونی ما چنین مجلسی وجود ندارد و قطعا این مراسم مورد توجه حضرت ولی عصر(ع) خواهد بود و مورد رحمت‌ها و برکات الهی است و ملائکه آسمان هم از حاضرین در مجلس بیشتر هستند و حضور دارند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مجلس خیلی با معناست و پیام دارد، افزود: تجلیل و تعظیم از سادات از وظایف بزرگی است که بر عهده هر مسلمانی است و بلکه برعهده جامعه بشریت است به دلیل اینکه خدمتی که حضرت رسول اکرم به جامعه بشری کردند هیچ کس از ابتدای خلقت نکرده و خدمات حضرت محمد(ص) قابل مقایسه با بزرگان، انبیا و پیغمبران دیگر نیست.
صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه همه مردم باید بالفطره خاندان اهل بیت(ع) را احترام کنند، خاطرنشان کرد: ما هر موجودیت معنوی داریم از برکت اهل بیت(ع) است و تمام مسلمانان باید نسبت به سادات اظهار وجود کنند و در مقام تقدیر از خدمات حضرت رسول اکرم(ص) باشند.
وی با بیان اینکه توجه به قرآن، روایات و احکام الهی به‌وسیله تکریم و تعظیم از سادات عظام تبیین می‌شود، اضافه کرد: بسیار این مجلس آسمانی و ملکوتی است و از اینکه بخواهم احساسی را که به بنده دست داده را توصیف کنم عاجزم.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سادات باید به صورتی در جامعه باشند که مردم آنها را بشناسند تا نسبت به آنها بی احترامی صورت نگیرد، اضافه کرد: تمام سادات باید با علامت سبز بیرون بیایند و این علامت باعث برکت است و باید آن را تبلیغ کرد.
صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه موضوع تجلیل از سادات و اولاد حضرت زهرا(س) از مدت‌ها قبل مطرح بوده، اما مدت‌ها بود که به این کیفیت مراسمی برگزار نمی‌شد، افزود: لازم است سادات نام خود را به سیاده ضبط کنند تا در میان مردم شهرت داشته باشند و قابل احترام باشند.
وی با بیان اینکه در فضایل و تکریم سادات کتاب‌هایی توسط هم شیعیان و اهل تسنن تالیف شده است، خاطرنشان کرد: در روایات و کراماتی آمده اشخاصی که به سادات توهین کردند دچار عذاب‌ شده‌اند.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه با توجه به کرامات و مقامات والای سادات هرچه بگوییم کم گفته‌ایم، اضافه کرد: سادات باید بدانند چه جایگاه والایی دارند و موقعیت خود را بشناسند و خود را حفظ کنند.
صافی گلپایگانی گفت: اینکه بتوانیم از طریق تجلیل و تکریم سادات تاحدی بتوانیم حق رسالت، نبوت، تبلیغ قرآن و وحی را ادا کرده باشیم، اقدام شایسته‌ای است، البته در عین حال سادات باید موقعیت خود را حفظ کنند و بدانند این افتخاری که دارند خیلی والا است.
وی با بیان اینکه سادات مسئولیت‌هایی را هم در قبال مردم و شهر دارند، افزود: مردم هم از سادات توقعاتی دارند و سادات با حفظ دین و عمل به احکام الهی از جمله امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند موجب علاقه مردم به دین بشوند و باید در مقام خودشان آیات و روایات را متوجه باشند و بدانند.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه ما باید از وجود سادات بهره مند شویم، اذعان داشت: وظیفه دیگران نسبت به سادات تکریم، تعظیم و قدردانی از زحمات حضرت زهرا(س) است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول