اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با بارش‌های آبان ماه؛

زنجان از وضعیت بحران خشکسالی خارج شد

خبرگزاری فارس:مدیر کل هواشناسی زنجان با اشاره به اینکه استان قبل از بارش‌های آبان ماه در وضعیت بحران خشکسالی قرار گرفته بود، گفت: با بارش‌های 18 روزه آبان ماه استان زنجان از وضعیت بحران خشکسالی خارج شده است.

زنجان از وضعیت بحران خشکسالی خارج شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عظیم نصیری شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه در مهر ماه بارش‌های خوبی در استان زنجان وجود نداشته است، اظهار داشت: بر خلاف مهر ماه در آبان ماه بارش‌های بی سابقه‌ای در کشور از جمله در استان زنجان اتفاق افتاده است.
وی وضعیت خشکسالی را در مهر ماه سال جاری بسیار شدید اعلام کرد و افزود: استان زنجان با بارندگی‌های 18 روزه آبان ماه از وضعیت بحرانی خارج شده است.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: بارندگی‌های آبان ماه وضعیت بارندگی را در استان زنجان به حالت نرمال درآورده است.
وی بارندگی‌های شهر زنجان را بیش از 53 میلی‌متر عنوان کرد و ادامه داد: میزان بارندگی در سال گذشته در همین زمان فقط شش میلی‌متر بود.
نصیری میانگین بلند مدت بارش در همین مدت را در زنجان 45 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: بارش‌های آبان ماه حکایت از افزایش 20 درصدی دارد.
وی شهر خدابنده را با 141.5 میلی‌متر دارای بیشترین بارش از آغاز سال زراعی عنوان کرد و افزود: این میزان بارش نشان از 108 درصد افزایش بارش برای این شهر دارد.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان ماهنشان را با 59.9 میلی متر بارش دارای 37 درصد افزایش بارندگی عنوان کرد و گفت: شهر آب‌بر نیز طی آبان ماه با 103 درصد افزایش بارندگی، 66.3 میلی‌متر باران باریده است.
نصیری پیش‌بینی‌های انجام شده برای وضعیت بارندگی در سه ماه آینده استان زنجان را نرمال اعلام  کرد و گفت: هر چند ممکن است در سه ماه آذر، بهمن و دی ماه بارش‌های کمی پایین‌‌ باشد، ولی در کل نرمال پیش‌بینی می‌شود.
وی وضعیت دمای استان زنجان را در سه ماهه آذر، دی و بهمن ماه به صورت نرمال پیش‌بینی کرد.
در این جلسه مدیر کل راه و ترابری استان زنجان از نصب دو ایستگاه در محورهای مواصلاتی استان زنجان خبر داد و گفت: یک ایستگاه در آزاد راه زنجان- قزوین و ایستگاه دیگر در جاده زنجان ـ بیجار نصب می‌شود.
غلامرضا سقندلی تصریح کرد: نصب ایستگاه‌های هواشناسی امکان اعلام وضعیت راه‌های استان زنجان را به صورت آن‌لاین از طریق اداره کل هواشناسی امکان پذیر می‌کند.
همچنین مدیر کل بحران استان زنجان در این جلسه از وقوع دو حادثه در استان زنجان طی چند روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: سیل جاری شده در زنجان‌رود زنجان یک کشته برجای گذاشته است، ضمن اینکه چند کوهنورد دانشگاه آزاد زنجان نیز در طارم دچار حادثه شده بودند که با کمک امدادگران نجات پیدا کرده‌اند.
صفی‌الله کرامتی از برگزاری 16 مانور در هفته پیشگیری از بلایای طبیعی خبر داد و گفت: هفت مانور در شهرستان‌ها و بقیه در ارگان‌های دولتی برگزار شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول