اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرمانده سپاه نهبندان:

ترویج فرهنگ شهادت مهم‌ترین شاخص کاروان راهیان نور است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت را مهم‌ترین شاخص‌های اعزام کاروان راهیان نور دانست.

ترویج فرهنگ شهادت مهم‌ترین شاخص کاروان راهیان نور است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمودرضا بخشی شنبه‌شب در نشست خبری اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار داشت: اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی که ویژه دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان و دارای درس آمادگی است در حقیقت یک حرکت ارزشی و معنوی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه محوریت اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی فرهنگی است، تصریح کرد: قشر نوجوان و جوان دانش‌آموز که در واقع آینده‌سازان کشور و قشری با نشاط و فهیم هستند مقرر شده تا با همکاری آموزش و پرورش و بسیج سپاه به مناطق جنگی جنوب اعزام شوند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت را مهم‌ترین شاخص‌های اعزام کاروان راهیان نور عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این سفر معنوی از نزدیک با شهیدان و رشادت‌های ایثارگران آشنا می‌شوند و درک می‌کنند که شهدا در دوران دفاع مقدس چگونه برای حفظ شرف و عزت نظام اسلامی و ولایت جانفشانی کردند.
بخشی ادامه داد: در کنار این حرکت ارزشی و فرهنگی مقرر شده تا بحث تعلیم و تربیت نیز برای دانش‌آموزان اجرایی شود.
وی گفت: قشر جوان حاضر در این سفر معنوی در کلاس‌های آموزشی مربوطه شرکت می‌کنند و با زندگی اردوگاهی، فرهنگ کار و تلاش، شناخت بیشتر مقام شامخ شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی آشنا می‌شوند و به با انجام کار عملی نسبت به این فرهنگ‌ها تجربه کسب می‌کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان اظهار داشت: امسال اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی در سراسر کشور به طور متمرکز و به صورت کار علمی و عملی برای دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان که دارای درس آمادگی دفاعی هستند، انجام می‌شود.
بخشی با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در مناطق جنگی و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سبب تقویت بنیه معنوی آنان می‌شود، تصریح کرد: حاضر شدن آنها در این فضاهای معنوی و سراسر نور در دید علمی، فرهنگی و معنوی دانش‌آموزان اثرگذاری مثبت دارد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مسئله دیدن مناطق عملیاتی و حضور نسل جوان در جبهه‌های نور تاکید فراوان دارند، ادامه داد: امروزه بر ما وظیفه است که از فرمایشات ولی امر مسلمین اطاعت کرده و این تاکید ایشان را تکلیف خویش می‌دانیم و به آن توجه لازم می‌کنیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان افزود: از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی خواسته شده که در تامین امنیت روانی و جانی و رعایت قوانین و مقررات نهایت توجه را داشته و بر آن اهتمام جدی بورزند.
بخشی یادآور شد: اعزام این کاروان در تاریخ 25 آبان‌ماه جاری از محل مزار شهدای گمنام شهر نهبندان انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: به تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان پیشنهاد شده در بحث تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و جوانان، کمک‌های خویش را به سمت اعزام کاروان راهیان نور در ایام عید نوروز سوق دهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول