اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی:

آزادی انتخابات به معنای حضور براندازها نیست

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: آزادی انتخابات به معنای اجازه حضور به برانداز برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی نیست بلکه رقابت بین کسانی است که به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ایمان دارند.

آزادی انتخابات به معنای حضور براندازها نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا ترقی شنبه شب در همایش جوانان حزب موتلفه اسلامی قزوین با عنوان "بصیرت، بیداری اسلامی و تحولات جهانی" که در مسجد ولایت قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز موج بیداری اسلامی دنیا را فراگرفته است.
وی ادامه داد: امروز اگرچه تلاش آمریکا، اسرائیل و سران عرب بر این است که با وارد کردن بیداری اسلامی به فاز نظامی کشته‌‌های بیشتری از مسلمانان بگیرند و هزینه این بیداری را بالا ببرند ولی شاهدیم که روز به روز این مقاومت مسلحانه رژیم‌های وابسته به آمریکا در برابر خواست مردم موجب تعمیق بیداری و تفهیم بیداری و همچنین باورمند شدن ملت‌ها نسبت به بیداری می‌شود.
معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: اینچنین روندی چنان پایه‌های بیداری اسلامی را در میان ملت‌ها محکم می‌کند که دیگر امکانات و تجهیزات این قدرت‌ها حریف این بیداری نمی‌شود.
وی افزود: این مقاومت و پایداری در کشور مصر آنچنان در ذهن ملت‌های اروپایی جاذبه ایجاد کرد که بلافاصله ملت اسپانیا الهام گرفت و دیدند که می‌توانند با الگوگیری و الهام‌گیری از کاری که در جهان اسلام صورت گرفته، می‌توانند حقوق خود را را از دولتشان بگیرند.
ترقی گفت: به دنبال آن بیداری به انگلیس و فرانسه سرایت کرد به طوریکه امروز ما شاهدیم جنبش وال‌استریت در آمریکا و 82 کشور و بیش از هزار نقطه جهان موجب تظاهرات و تجمع‌های گسترده در اعتراض به ریشه‌های اصلی بحران‌های اقتصادی جهان را شکل داده است.  
وی تأکید کرد: اینکه انقلاب اسلامی طی 30 سال به دنبال قیام خونین 15 خرداد، ریشه اصلی بحران‌ها و مشکلات جهان را آمریکا و اسرائیل می‌دانست و آن را تبلیغ و ترویج می‌کرد، اصل مهمی است که امروز این باور در میان ملت‌های اروپایی نیز مطرح شده و آنها نیز می‌گویند باید تیشه به ریشه این عامل اصلی زد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: این تجمع‌ها که در اروپا و آمریکا صورت می‌گیرد و مردم ساعت‌ها زیر چادر‌های مختلف شخصی می‌گذرانند تا به هدفشان برسند موضوع مهمی است که البته در برابر ایثارگری‌های ملت ایران قابل مقایسه نیست چراکه ملت ما برای حفظ ارزش‌ها آمادگی ایثار و شهادت را دارد.
وی اعلام کرد: حال مردم اروپا تنها انگیزه مادی دارند و به دنبال زندگی مرفه هستند، برای مردمی که دنبال زندگی مرفه هستند اینکه چند شبانه‌روز در میدان وال استریت تجمع کنند و علیه نظام سرمایه‌داری شعار دهند، کار بزرگ و جهاد کم‌نظیری است که غرب تاکنون چنین حضور و مخالفتی را به خود ندیده است.
 
* ابعاد ناشناخته بیداری اسلامی
ترقی توضیح داد: یک شب ماندن آنها در میدان وال‌استریت به لحاظ کیفیت با ماه‌ها مقاومت بر انگیزه و ایمان ملت ما در برابر دشمن رقابت می‌کند چراکه آنها انگیزه اعتقادی ندارند و برای آخرت مبارزه نمی‌کنند و همه چیز را در دنیا می‌بینند حال برای چنین جامعه‌ای چنین فداکاری و حضوری مسئله مهمی است.
وی اظهار کرد: امروز خود غربی‌ها هم نگران این بحران‌ها هستند، اسرائیلی که هیچ نگرانی از درونش نداشت و عرصه یکه‌تازی خود را در مرزهای دوردست قرار داده بود با تظاهرات میلیونی یهودی‌ها حتی در درون کشورش روبه‌روست.
عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: امروز فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل ملت ما در بعضی تجمع‌های وال‌استریت کشورهای غربی مشاهده می‌شود و یا در تابلوهایی که در این تظاهرات‌ها دیده می‌شود، نوشته شده، این اقتصاد سرمایه‌داری دچار مشکل شده آیا اقتصاد اسلامی می‌تواند ما را نجات دهد.
وی یادآور شد: امروز جهان غرب به حدی رسیده است که بگوید چه چیزی را نمی‌خواهیم، نظام سرمایه‌داری و لیبرالیسم نمی‌خواهیم و در مقابل به دنبال یک الگو برای حل مشکلات اجتماعی و سیاسی هستند تا آن مشکلات را برطرف کنند، حال اینجاست که توصیه‌ها و هشدارهای مقام معظم رهبری به ملت و مسئولان ایران خود را نشان می‌دهد.
ترقی ادامه داد: وقتی در چشم‌انداز 20 ساله آینده نگاهی می‌اندازیم، می‌بینیم که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی را به عنوان کشور و نظام الهام‌بخش به جهان تبیین کرده است و امروز می‌بینید که بسیاری از فعالیت‌های ما الهام بخش جهان می‌شود که این الهام‌بخشی مفهومش همان صدور انقلاب است که حضرت امام خمینی (ره) مطرح کرد.
وی اضافه کرد: امروز ما در شرایط بسیار حساس هستیم که تمام فعل و انفعالات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید به سمت الگو شدن برای همه ملت‌های بیدار شده خاورمیانه طراحی شود. 
معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: وقتی انسان احساس می‌کند همه به حرکت، فعالیت، برنامه‌ریزی و راه حل او برای اداره مطلوب جامعه و حکمرانی خوب توجه و دقت دارند، چگونه باید عمل ‌کند.
 
* تلاش دشمن برای ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی
وی عنوان کرد: دنیا دوربین‌هایش را به سمت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی متوجه کرده تا ببیند چگونه مشکلات اجتماعی را حل می‌کنیم، چگونه نظام سیاسی را طراحی می‌کنیم، چگونه انتخابات برگزار می‌کنیم و چگونه اختلافاتمان را حل می‌کنیم تا بر اساس الگوگیری از آن، نظامات خود را طراحی کنند در واقع این حرکت دنیا در نقطه خاصی است و دشمنان می‌خواهند نگذارند جمهوری اسلامی به الگو تبدیل شود.
ترقی توضیح داد: بیش از 32 سال با تحریم سعی کرده‌اند، نگذارند جمهوری اسلامی با برنامه‌های اقتصادی نقطه مطلوب، رفاه و آرامش را کسب کند، تلاش کردند نگذارند تا در سایه نظام اسلامی سرعتی پیدا شود که موجب تعجب جهانیان شود.
وی اعلام کرد: تلاش کردند تا با فشار و ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی در دنیا و کشورهای عربی مانع از جذب ملت‌ها به سمت جمهوری اسلامی شوند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: حتی کشوری مثل ترکیه را با کمک‌های اقتصادی به عنوان الگو مقابل جمهوری اسلامی کمک کردند تا به جای جمهوری اسلامی به ملت‌های دیگر معرفی کنند، حال در این شرایط مسئولیت ما سنگین است.
وی تصریح کرد: در این شرایط که ما در مرحله نظام‌سازی و جامعه‌سازی دست به نوسازی و بهسازی می‌زنیم با اقداماتی همچون جهاد اقتصادی می‌توانیم این مطالبات را محقق کنیم.  
ترقی عنوان کرد: در چنین شرایطی است که انتخابات معنا و مفهوم خاصی پیدا می‌کند، در چنین شرایطی است که رفتار سیاسی احزاب و گروه‌ها در جامعه حساسیت خاصی پیدا می‌کند، در چنین شرایطی هرگونه اختلاف و تشتت آثار چندین برابر نامطلوب را می‌تواند در عرصه بین‌المللی بر جای بگذارد.
 
* انتخابات مجلس نهم رقابت برای ۳ گفتمان جامعه اسلامی، مدنی یا ایرانی
وی گفت: حال با این شرایط دقت خاصی در جامعه اسلامی نیاز داریم، در انتخاباتی که فراروی نظام و جامعه داریم با سه گفتمان روبه‌رو هستیم؛ یک گفتمان همان گفتمان اصولگرایی است که به دنبال ساختن جامعه نمونه اسلامی است، ساختن یک جامعه‌ای که الگوی اسلامی برای پیشرفت جهان اسلام است در این گفتمان جامعه مبتنی بر قرآن و اولیای الهی و ارزش‌های دینی پی‌ریزی می‌شود.‌
عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: یک گفتمان دیگر به دنبال تحقق جامعه مدنی است که در دوران اصلاحات تلاش گسترده و وسیعی برای تبیین این جامعه صورت گرفت.
وی تأکید کرد: یک گفتمان دیگر هم که مطرح شده به دنبال ساختن جامعه ایرانی است، این سه گفتمان در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به یک رقابت جدی خواهند پرداخت، رقابتی که در واقع می‌تواند نتیجه و محصول این رقابت الگویی را که جوامع اسلامی منتظر آن هستند، ارائه کند.
ترقی بیان کرد: اگر بناست جامعه نمونه اسلامی بسازیم پس نباید به کسانی که به دنبال جامعه مدنی هستند اجازه عرض اندام دهیم، نباید به کسانی که به دنبال جامعه ناسیونالیست ایرانی هستند، اجازه عرض اندام و ورود به عرصه انتخابات دهیم.
وی گفت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین فرایند انقلاب اسلامی می‌فرمایند که ما در مرحله ساختن جامعه نمونه اسلامی هستیم و باید همه امکانات خود را بسیج کنیم تا پس از تثبیت نظام، در مرحله بعدی نظام سازی را برای جوامع بیدار شده محقق کنیم.
 
* نهضت آزادی همچنان کوشا در خیانت به کشور
معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: حال عوامل نهضت آزادی از ابراهیم یزدی گرفته تا ... به الغنوشی تونس، اخوان‌المسلمین مصر و شورای انتقالی لیبی نامه می‌نویسند که مبادا از الگوی جمهوری اسلامی برای ساختن جامعه خویش تبعیت کنید.
وی افزود: چرا در داخل این نوع خیانت‌ها صورت می‌گیرد، چون این مزدوران آمریکا مثل ستون پنجم عمل می‌کنند، چون از دست رفتن حوزه نفوذ آمریکا را می‌بینند و می‌ترسند سایه آمریکا از سر خود و دوستانشان برداشته شود. 
ترقی گفت: اینها که در جریان فتنه اخیر دستگیر و محکوم شدند و با نامه‌نگاری دنبال انتخاباتی هستند که هیچ قید و بندی برای ورود افراد و نامزدها وجود نداشته باشد، بدانند کسانی که در حق نظام اسلامی ظلم کردند و آن موقعیت عظیمی که نظام به دست آورده بود را با فتنه 88 زیر سوال بردند، به طوریکه مشروعیت نظام با حضور 85 درصدی مردم به اوج خود رسیده بود و موقعیت بی‌نظیری را در جهان به وجود آورده بود، اینها بدانند این آزادی انتخابات مفهومش این نیست که از فضای باز سیاسی برای براندازی نظام سوءاستفاده کنند، کور خوانده‌اند دیگر ملت به اینها اجازه نمی‌دهد تا از فضای باز سیاسی برای براندازی سوء استفاده کنند و تحرک سیاسی داشته باشند.
وی تأکید کرد: چرخش قدرت در کشور به بهترین نحو صورت می‌گیرد ولی این چرخش قدرت در میان نیروهای انقلاب است، اصل چرخش قدرت و دست به دست شدن قدرت و مسئولیت برای این است که ببینیم چه کسانی مومن‌تر و کارآمدترند، چه کسانی در اجرای اسلام و قوانین اسلامی توانمندترند تا با باز گذاشتن میدان رقابت قدرت را به اهلش بسپاریم و خداوند سبحان نیز ما را به سپردن کارها به اهلش سفارش کرده است.‌
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: برای ساختن جامعه مدنی رقابت میان اهل و نااهل است و اگر بخواهیم جامعه ایرانی بسازیم تنها اعتقاد به ایران کفایت می‌کند ولی مگر ما برای این انقلاب کردیم، ما برای حاکمیت اسلام و پیاده شدن دین قیام کردیم.
وی اعلام کرد: رقابت و آزادی مشروط است برای کسانی که مومن به آرمان‌های انقلاب و مومن به حکومت دین در جامعه هستند بنابراین آزادی در انتخابات وجود دارد ولی به شرطی اینکه در چارچوب اسلام باشد.
 
* سعه صدر ستودنی رهبر معظم انقلاب اسلامی
ترقی توضیح داد: در فضای انتخابات سال 88 و رقابت‌های انتخاباتی حرف‌های مخالف تا چه اندازه‌ای زده شد، امروز کدام رهبر دنیا را سراغ دارید که به راحتی نظر مخالف را حتی از جوانان بشنود و تشکر هم کند.
وی اظهار کرد: این همه نامه می‌نویسند و در فضای مجازی نظرات خود را نسبت به مسائل کشور حتی بر خلاف نظر رهبری می‌گویند و ایشان به همه آنها توجه می‌کند حال یک ذره از این تحمل در میان رهبران کشورهای دیگر نیست.
عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این سعه صدر رهبر انقلاب اسلامی در قبال عوامل فتنه، عوامل بی بصیرت و یاران گذشته انقلاب و ضربه‌زنندگان امروز به انقلاب را کجا سراغ دارید؛ همین دلیل روشنی است که انتخابات سالم و مشروع است.
وی یادآور شد: امروز به برکت درسی که ملت ما از فتنه 88 گرفت، در برابر فتنه‌ها واکسینه شد، بصیرتی که در داخل و خارج پدید آمده است، آینده‌نگری که نسبت به تحرکات دشمن در میان مردم کوچه و بازار به وجود آورده است، برای این ملت یک قدرت نرم عظیم پدید آورده که تمام توطئه‌هایی که علیه کشور است را خنثی می‌کنند و این دستاورد را مرهون آگاهی‌بخشی رهبری و ارشاد‌های رهبری هستیم.  
ترقی ادامه داد: انتخابات این دور هم در شرایطی برگزار می‌شود که مردم در برابر فتنه‌ها واکسینه شدند و هم از میزان بصیرت بالایی برخوردارند، مردم شخصیت‌گرا نیستند بلکه ارزش‌گرا هستند، دنبال آن هستند که کدام شخصیت در مسیر ارزش‌های اسلامی و خط ولایت حرکت می‌کند تا به دنبال او حرکت کنند البته تا جایی پشت سر او راه می‌روند که در مسیر رهبری حرکت کند چراکه با هیچکس قوم و خویش نیستند و تعهدی هم در برابر آنها ندارند.
وی اضافه کرد: این ملت با این نوع بصیرت، تیزبینی و ارزش‌گرایی سرنوشت انتخابات آینده خویش را خود رقم خواهد زد تا در مسیر آرمان‌ها انقلاب اسلامی به سمت جامعه‌سازی و نظام‌سازی اسلامی پیش برویم.
 
* ۳ توصیه کلیدی رهبری برای برگزاری باشکوه‌ترین انتخابات تاریخ کشور
معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه ما و به همه جریان‌ها توصیه کردند تا دو اصل قانون‌گرایی و احترام به قانون را رعایت کنند، هیچ جریانی حق ندارد قانون را زیر پا بگذارد بنابراین آن جریانی که قانون‌گرا نیست و قانون را با همه الزامات نقض می‌کند، حق شرکت در انتخابات ندارد در واقع وقتی مردم کسی را انتخاب کردند دیگر دعوا و اردوکشی خیابانی معنایی ندارد.
وی عنوان کرد: توصیه دوم رهبری به نامزدها این بود که دو اصل را در روش و حرکت انتخاباتی رعایت کنند و آن اینکه به کانون قدرت و ثروت تکیه نکنند.
ترقی توضیح داد: نمایندگانی که خود را مدیون کانون قدرت و ثروت می‌کنند دیگر توجهی به خواست مردم نمی‌کنند، نماینده‌ای که بر کانون ثروت تکیه می‌کنند در خدمت سرمایه‌داری خواهد بود، در خدمت اهداف کسانی خواهد بود که برایشان پول خرج کردند.
وی اعلام کرد: توصیه بعدی رهبری به مردم است تا مردم ویژگی‌هایی که یک نماینده مردم باید داشته باشد را مدنظر قرار دهند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: نماینده‌ای انتخاب کنید که مومن باشد و التزام عملی به اسلام و قانون اساسی داشته باشد، نماینده‌ای شایسته است که به قشرهای محروم توجه داشته باشد و در پی اشرافی‌گری نباشد، نماینده‌ای شایسته است که در پی بستن بار خود در دوران نمایندگی نباشد و مطالبات مردم را بشناسد.
وی تصریح کرد: اگر این سه توصیه رهبری مورد دقت جریان‌های سیاسی و خود نامزدها قرار گیرد ما یکی از درخشان‌ترین انتخابات‌های تاریخ کشور را خواهیم داشت.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول