اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل خبر داد:

تمدید دو روزه سرشماری در استان سردسیر اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: به دلیل سردسیر بودن استان اردبیل و خارج از مهلت تعیین شده، دو روز برای جمع‌بندی آمار و اطلاعات وقت اضافی برای این استان در نظر گرفته شده است.

تمدید دو روزه سرشماری در استان سردسیر اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی مهدی‌زاده عصر امروز در جلسه ستاد سرشماری استان اردبیل اظهار داشت: تاکنون بیش از 85 درصد کار سرشماری در استان اردبیل انجام شده اما به دلیل برفگیر بودن برخی از مناطق صعب‌العبور و کوهستانی همچنان تعدادی از روستاها تحت پوشش این طرح قرار نگرفته است.
وی با یادآوری این‌که به کلیه فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که در پایان مهلت مقرر سرشماری در روز 22 آبان ماه بخشی از نیروهای خود را برای جمع‌بندی نهایی آمار و اطلاعات مناطق مانده اختصاص دهند، تصریح کرد: در برخی از استان‌ها نظیر استان اردبیل که از شرایط سرد و برفگیر برخوردار هستند چند درصد کارهای باقی‌مانده در مهلت دوروزه مورد ارزیابی نهایی قرار می‌گیرد و قرار است تا پایان وقت اداری روز دوشنبه جمع‌بندی اطلاعات و آمار ارسال شده و به مرکز آمار ارایه شود.
به گزارش فارس، مدیر اجرایی سرشماری استان اردبیل خاطرنشان کرد: با زمان‌بندی پایان وقت فردا و تا لحظه غروب کار سرشماری در کشور به پایان می‌رسد اما ما از مرکز آمار خواسته‌ایم دو روز را به ما به عنوان وقت اضافی اختصاص دهند تا بتوانیم جبران برخی از کارهای باقی‌مانده به دلیل شرایط اقلیمی و بارش برف و کولاک و یخبندان را داشته باشیم.
مهدی‌زاده اضافه کرد: در این دو روز باید تمام مأموران سرشماری همت خود را به کار گیرند تا کارهای محوله خود را به شکل شایسته انجام داده و برخی از امور باقی‌مانده را در مهلت معین انجام دهند.
این مسئول ادامه داد: تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های مستمر رفت و فتق امور به انجام رسیده و با کمترین خطا و اشتباه آمار و اطلاعات دقیقی از نفوس و مسکن از این استان به مرکز کشور انتقال یابد.
وی آمار و اطلاعات صحیح و دقیق را مبنای تصمیم‌گیری واقعی و درست اعلام کرد و گفت: ما معتقدیم اطلاعات اگر در دسترس برنامه‌ریزان قرار گیرد نتایج به دست آمده نیز معتبر و قابل اتکا می‌باشد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با ابراز خرسندی از شکل مناسب برگزاری سرشماری نفوس و مسکن سال 90 از تمام مسئولان، مدیران و متولیان سرشماری که در روزهای سرد و تعطیل با نهایت دقت و همت کامل کار سرشماری را به شکل مناسب انجام دادند سپاس و قدردانی می‌کنیم.
 
*80 درصد شهروندان کوثر سرشماری شدند
فرماندار شهرستان کوثر گفت: در مدت 20 روز اجرای طرح سرشماری بیش از 80 درصد خانوارهای شهرستان کوثر سرشماری شدند.
سعدالله رئیس‌ساداتی در جلسه ستاد سرشماری شهرستان کوثر اظهار داشت: از این تعداد 20 درصد خانوارهای شهری و مابقی خانوارهای روستایی هستند که همچنان کار سرشماری در این شهرستان با وجود سرمای هوا ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در همین مدت شش هزار خانوار در مناطق شهری و روستایی مورد سرشماری قرار گرفته و اطلاعات آنها جمع‌آوری و احصا شده است.
رئیس‌ساداتی با بیان این‌که 200 خانوار نیز در این مناطق به دلیل حضور نداشتن در منزل مورد سرشماری قرار نگرفتند، خاطرنشان کرد: کار آمارگیری بدون هیچ‌گونه مشکل در این شهرستان ادامه دارد.
فرماندار شهرستان کوثر با اعلام این‌که بیش از 40 نفر از عوامل اجرایی کار سرشماری را در این شهرستان انجام می‌دهند، پیش‌بینی کرد: در این دوره از سرشماری جمعیت شهرستان کوثر به بیش از هفت هزار خانوار برسد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول