اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان:

60 هزار نفر بافنده فرش در اصفهان سهام عدالت گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: سهم بافندگان فرش دستباف استان اصفهان از دریافت سهام عدالت 60 هزار نفر بوده است.

60 هزار نفر بافنده فرش در اصفهان سهام عدالت گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید باقر صیرفیان ظهر امروز در مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران، اظهار داشت: ثبت‌نام سهام عدالت از طریق اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان تاکنون 4هزار و 800 خانواده قالیباف را زیر پوشش قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه 16هزار خانوار در شهرهای اطراف اصفهان هم از این طریق برای دریافت سهام عدالت ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: سهم بافندگان فرش دستباف استان اصفهان از دریافت سهام عدالت 60 هزار نفر بوده است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان تصریح کرد: از دولت انتظار دارم یک‌بار دیگر دریافت سهام عدالت برای بافندگان فرش دستباف را اعلام کند.
وی با اشاره به اینکه پروانه کسب خانگی در حوزه فرش دستباف در اصفهان برای یک‌ هزار و 800 خانوار صادر شده است، گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون 8 هزار نفر برای دریافت کارت گواهی مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اقدام کرده‌اند که 4 هزار نفر این کارت را دریافت و مابقی در نوبت آزمون قرار دارند.
صیرفیان تصریح کرد: از اقدامات مناسبی که در حوزه فرش صورت گرفت سامان‌دهی نرخ قالی‌شویان بود.
وی با بیان اینکه صادرات فرش نامرغوب ایرانی یکی از مشکلات بزرگ فرش دستباف کشور شده است، گفت: حذف جایزه بهترین تولیدکننده انگیزه بهتر تولیدکردن را در بین تولیدکنندگان عرصه فرش از بین برده است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان افزود: در حال حاضر 450 نفر بافنده بیمه‌شده در سطح اصفهان داریم.
وی بیان کرد: بانک کشاورزی استان اصفهان با وجود تاییدیه اتحادیه فرش دستباف اصفهان برای پرداخت وام به تولیدکنندگان بازدید انجام می‌دهد که در نتیجه این بازدیدها اگر حتی یک فرش بافته شده باشد، از پرداخت تسهیلات به آنها خودداری می‌کند.
صیرفیان ادامه داد: دو سال پیش استاندار اصفهان وعده راه‌اندازی موزه فرش را به ما داد اما ساختمانی که برای این منظور مشخص شده بود در حین ساخت آن برای موزه فرش تبدیل به بانک ملی شد.
وی با اشاره به اینکه موزه فرش دستباف تهران به دلیل مشکل در پرداخت قبض برق به تعطیلی کشانده شده است، اظهار داشت: شاید عدم راه‌اندازی موزه فرش دستباف برای اصفهان شانس بزرگی است چراکه حتما ما هم به دلیل عدم توانایی برای پرداخت قبض برق موزه مجبور به تعطیلی آن می‌شدیم.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان تصریح کرد: آنچه در طول سالیان سال فرش دستباف اصفهان را زنده نگه داشته است مصداق این جمله از دکتر شریعتی است که گفت: "آنچه را در طول سالیان سال بنا نهاده‌ای شاید یک شبه ویران کنند اما سازنده باش".
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول