اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد:

حضور فعال بانوان طلبه در جشنواره علامه حلی

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران از حضور و مشارکت فعال بانوان طلبه در تهرانی در جشنواره علامه حلی و راهیابی آثار این بانوان طلبه به مراحل نهایی جشنواره خبر داد.

حضور فعال بانوان طلبه در جشنواره علامه حلی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، زهرا راستی در مراسم افتتاح شورای علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران استان قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی مدیریت منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: زمانی که هجمه‌ای در مورد ارزش‌های دینی مانند حجاب در میان رسانه‌ها شکل می‌گیرد، تشکل‌های حوزوی باید با مقالات و آثار متعدد به مقابله با این هجمه بپردازند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج هزار تحقیق پایانی از سوی طلاب خواهر استان‌های تهران، البرز و سمنان دفاع شده است، اظهار امیدواری کرد این تحقیقات به سمت کاربردی شدن پیش برود.
مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به راه‌اندازی موسسات آموزش عالی و مراکز تخصصی حوزوی به منظور تحصیل طلاب در سطح سه (کارشناسی ارشد) یادآور شد: در حال حاضر طلاب در دو رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی در این مقطع به تحصیل می‌پردازند.
وی افزود: طلاب مقطع سطح سه اکنون به مرحله نگارش پایانه نامه رسیده‌اند و در حال حاضر 99 پایان نامه در دست نگارش است.
راستی با بیان اینکه در سال 88، چهار کانون پژوهشی در سطح سه استان تهران، سمنان و البرز راه‌اندازی شد، ادامه داد: این تعداد در سال 89 به 10 کانون رسید.
وی با اشاره به راه‌اندازی هسته‌های مطالعاتی در موضوعات مختلف از سوی کانون‌های پژوهشی، گفت: برگزاری میزگردها، مناظرات و کارگاه‌های پژوهشی از فعالیت‌های این کانون‌های پژوهشی به شمار می‌رود.
مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به درخشش طلاب استان تهران در جشنواره پژوهشی علامه حلی ویژه طلاب جوان حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: در سال گذشته که برای نخستین بار این جشنواره به صورت استانی در تهران برگزار شد، 402 اثر از خواهران طلبه به این جشنواره ارائه شد، 141 اثر به بررسی اجمالی راه یافتند و 40 اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی جشنواره استانی علامه حلی رسیدند.
وی اضافه کرد: از میان آثار طلاب استان تهران 24 اثر به جشنواره کشوری علامه حلی راه یافتند.
راستی گفت: در جشنواره‌های مختلف پژوهشی 21 اثر از طلاب استان تهران رتبه‌های یک تا چهار را کسب کرده‌اند.
راستی از برگزاری چهار کارگاه روش نویسندگی ویژه معاونان پژوهش و چهار کارگاه روش تحقیق در استان تهران خبر داد.
مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به راه‌اندازی کارگروه تخصصی فقه و اصول در استان تهران افزود: این کارگروه به بررسی و تایید موضوعات پایان نامه‌های سطح سه می‌پردازد و بررسی طرح‌های تفصیلی موضوعات انتخاب شده را بر عهده دارد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول