اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

قانون مطبوعات تنها ناظر بر رسانه‌های مکتوب است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مطبوعات تنها ناظر بر فعالیت‌های رسانه‌های مکتوب و کاغذی کشور است.

قانون مطبوعات تنها ناظر بر رسانه‌های مکتوب است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد آرین‌منش صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در دانشکده خبر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: قانون مطبوعات در کشور تنها ناظر بر فعالیت‌های رسانه‌های مکتوب و کاغذی بوده است در حالی که با توجه به توسعه رسانه‌های نوین در کشور شاهد ایجاد وبلاگ‌ها، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های غیر دولتی بسیاری در ایران هستیم.
وی به استفاده از وسایل نوین ارتباطی مانند تلفن همراه به عنوان یک رسانه خبری در جهان اشاره کرد و افزود: آخرین بار قانون مطبوعات در مجلس هفتم بازنگری شده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آخرین بازنگری قانون مطبوعات در تعریف مطبوعات تبصره‌ای به عنوان رسانه‌های دیجیتال هم شامل شد در شرایطی که ویژگی‌های یک رسانه دیجیتال با روزنامه کاغذی بسیار متفاوت است و به دلیل متغیر بودن ساختار رسانه دیجیتال امکان نظارت بر آن را مشکل می‌کند.
وی تصریح کرد: در کشور خلاء قانونی برای هدایت، حمایت و نظارت بر رسانه‌ها را شاهد هستیم و به همین دلیل در زمان وزارت صفار هرندی بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی جلساتی که در کمیسیون فرهنگی داشتیم قرار بر این شد وزارت ارشاد با تهیه لایحه‌ای این خلاء قانونی را برطرف کند اما متاسفانه این کار انجام نشد.
آرین‌منش استفاده از عبارت رسانه‌نگاران در طرح جامع رسانه‌ای کشور را مقدمه ورود این کلمه به ادبیات رسانه‌ای خواند و اظهار داشت: در تدوین طرح جامع رسانه‌ای کشور به دو موضوع توجه شده است نخست تدوین یک نظام رسانه‌ای مانند نظام‌های پزشکی و مهندسی در کشور و دوم با استفاده از عبارت رسانه‌نگاران در این طرح این واژه تمام صنوف فعال در رسانه را شامل می‌شود.
وی بر توجه به ابعاد حقوقی و حمایتی از رسانه‌ها در طرح جامع رسانه‌ای کشور تاکید و عنوان کرد: به دلیل آنکه رسانه در کشور حوزه حساسی است با ارائه این طرح منتظر واکنش اصحاب رسانه هستیم.
نماینده مردم مشهد و کلات استان خراسان رضوی را بعد از تهران دومین استانی در کشور دانست که در آن سه روزنامه کثیر الانتشار در حال فعالیت هستند و بیان داشت: وجود دانشکده خبر در مشهد و استان یک ضرورت است زیرا که متاسفانه در سال‌های گذشته فعالیت رسانه‌ای با نگاه تخصصی نبوده است و کسانی که وارد رسانه شده اند به صورت تجربی کار کرده‌اند.
وی کمبود نیروی متخصص در فضای رسانه‌ای کشور را یکی از نقایص این حوزه خواند و افزود: در شرایطی که هر ساله هزاران فارغ‌التحصیل از مراکز دانشگاهی به جمع بیکاران اضافه می‌شوند آن هم به دلیل نبود تناسب نیاز جامعه با شمار فارغ‌التحصیلان اما در حوزه خبر و خبرنگاری تعداد اندکی افراد متخصص داریم.
وی با تاکید بر نقش موثر دانشکده خبر مشهد در توسعه نیروی متخصص رسانه‌ای در کشور، خاطرنشان کرد: با وجود مراکز آموزشی مانند دانشکده خبر در استان، خراسان رضوی می‌تواند از بعد آموزش نیروی متخصص کشورهای همجوار مانند افغانستان را نیز تحت پوشش قرار دهد.
آرین‌منش وجود رسانه‌های بی‌شمار در مشهد را به عنوان پایتخت معنوی کشور مهم عنوان کرد و افزود: مشهد به عنوان بزرگ‌ترین کلان شهر مذهبی جهان اسلام می‌تواند انتقال‌دهنده پیام انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور باشد.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی می‌تواند از مشهد به جهان اسلام و به ویژه جهان تشیع صادر شود و با چنین هدفی باید رسانه‌های خراسان رضوی در کیفیت و کمیت حجم بیشتری را نسبت به سایر استان‌ها دارا باشد و رسیدن به این اندازه تنها در گرو پرورش و استفاده از نیروی متخصص است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول