اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فارس از وضعیت جاده آبادان ـ اروندکنار گزارش می‌دهد؛

سبقت مرگ در جاده‌های آبادان ماهشهر و این‌بار اروندکنار

خبرگزاری فارس: جاده مرگ آبادان ـ ماهشهر هنوز نیمه‌تمام مانده و این‌بار جاده آبادان ـ اروندکنار نیز به آن اضافه شده است، گویی این دو جاده مرگ، در حال سبقت از یکدیگرند.

سبقت مرگ در جاده‌های آبادان ماهشهر و این‌بار اروندکنار
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بندر اروندکنار شهر و بخشی در شهرستان آبادان و در استان خوزستان است، این شهر در پنجاه کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته و دارای ذخایر نفتی قابل توجهی است.
اروندکنار در انتهای جزیره آبادان واقع شده و واپسین بندر ایران در کرانه اروندرود است.
بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید، در کنار اروندرود و روبروی شهر فاو عراق، محل دفن چهار تن از شهدای غواص عملیات ثامن‌الائمه که منجر به شکست حصر آبادان شد واقع است.
این منطقه از امکانات خدادادی نظیر آب، نخل و خاک شیرین برخوردار بوده، اما آن‌چنان که باید و شاید مردم این منطقه در رفاه و امکانات به سر نمی‌برند و همواره اروندرود را با ترس و لرز از پشت نرده‌ها وسیم خاردار نگاه می‌کنند.
این رود قشنگ و پرجاذبه را که زمانی در غروب‌های آبادان چشم‌اندازی داشته و همه به تماشای آن می‌آمدند حالا به اجبار همه به آن پشت می‌کنند.
اروندکنار در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار دارد و در زمان جنگ ایران و عراق، در منطقه عملیاتی والفجر هشت قرار داشت.
یادمان شهدای والفجر که در این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است سالانه پذیرای مهمانان و کاروان‌های راهیان نور از اقصی نقاط کشور بوده که این امر را می‌توان یکی از ارزشمندترین نقاط جنوبی ایران به حساب آورد.
علاوه بر این روزانه بیش از 7 هزار نفر از اعضای کاروان‌های راهیان نور در مسیر جاده آبادان ـ اروندکنار ضمن عبور از دو دهستان نصار و نوآباد از زیارتگاه یادمانی والفجر هشت دیدن می‌کنند.
به‌همین دلیل در این جاده همواره تردد بسیار زیاد بوده و همین امر بر خطر‌های احتمالی مسیر افزوده است، چه بسا که تاکنون مسئولان اهتمام ویژه‌ای نسبت جاده اروندکنار آبادان داشته‌اند و اقدامات خوب و مشهودی در این مسیر صورت گرفته اما همواره تصادفات گاه و بی‌گاه، خواسته و ناخواسته دل بسیاری از شهروندان را به درد آورده و تعداد زیادی را سیاه‌پوش کرده است.
طی هفته‌های اخیر این مسئله شدت بیشتری به خود گرفته و شاهد حوادث و تصادفات ناگوارتری از عابران پیاده گرفته تا سواره در این مسیر بوده‌ایم.

* تصادف یک دستگاه تریلر و پراید در جاده اروندکنار
ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه 10 تیرماه سال جاری، تصادف یک دستگاه پراید و تریلر در کیلومتر ۳۰ جاده آبادان به اروندکنار مصدومیت سه سرنشین خودروی پراید را در پی داشت. مصدومان حادثه به وسیله اورژانس بین جاده ای آبادان ـ اروندکنار به بیمارستان آبادان منتقل شدند، دلیل حادثه توسط پلیس راه در حال بررسی است. جاده آبادان به اروندکنار به طول ۴۵ کیلومتر همواره شاهد تصادفات است. در سال جاری چندین حادثه در این مسیر روی داده است.

* دو کشته در مسیر جاده آبادان ـ اروندکنار
تصادف در مسیر جاده آبادان ـ اروندکنار دو کشته و یک مجروح بر جای گذاشت، این واقعه دلخراش در ساعت هفت و 50 دقیقه صبح 14 آبان‌ماه سال جاری در حدفاصل10 تا 12 کیلومتری جاده آبادان ـ اروندکنار نزدیک به شهرک صنعتی صورت گرفت.
بر اثر این تصادف دو سرنشین پراید در دم جان باخته و نفر سوم توسط نیروهای مردمی به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شد، فرد مجروح هم‌اکنون در بخش جراحی بیمارستان طالقانی بستری بوده و وضعیت وی رو به بهبودی است، در زمان بروز چنین حوادثی بهتر است که مصدوم دست نزده باقی مانده و با فوریت‌های پزشکی تماس گرفته شود. فوریت‌های پزشکی دارای نیروهای آموزش دیده‌ای است که با مجروحان بر اساس وضعیت و موقعیت‌شان اقدام مناسب خواهد کرد.

* یک نفر کشته و 10 مجروح در تصادف جاده کمربندی آبادان
حادثه رانندگی در جاده کمربندی آبادان یک نفر کشته و 10 زخمی برجای گذاشت. در 18 آبان‌ماه سال جاری بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک نفر عابر پیاده در جاده قفاس آبادان نزدیک روستای سادات ، عابر پیاده کشته و 10 نفر از اعضای کاروان راهیان نور زخمی شدند، حال عمومی اعضای کاروان راهیان‌نور خرم آباد رضایت بخش بوده و به محض اعلام حادثه به اورژانس آبادان مصدومان به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند، دلیل حادثه از سوی پلس راهور آبادان در حال بررسی است. گفتنی است روزانه بیش از هفت تا 8 هزار نفر از اعضای کاروان‌های راهیان‌نور سراسر کشور به قصد بازدید از زیارتگاه یادمانی شهدای عملیات والفجر8 اروندکنار از جاده قفاس در مسیر کمربندی آبادان به سمت اروندکنار تردد می‌کنند.

* چهار کشته در دو حادثه رانندگی در اروندکنار 
دو حادثه رانندگی در 48 ساعت گذشته در اروندکنار چهار کشته برجای گذاشت، شب گذشته مقارن با 21 آبان‌ماه سال جاری، در دهستان نوآباد در روستای نهر عفادله از توابع بخش اروندکنار آبادان بر اثر تصادف یک خودروی پژو 405 با دو عابر پیاده دو زن 45 ساله در دم جان باختند، همچنین بر اثر تصادف دو موتورسیکلت پنجشنبه شب در مسیر ورودی شهر اروندکنار دو سرنشین این دو موتور سیکلت در دم جان دادند، شایان ذکر است روزانه بیش از 7 هزار نفر از اعضای کاروان‌های راهیان نور در مسیر جاده آبادان ، اروندکنار ضمن عبور از دو دهستان نصار و نو آباد از زیارتگاه یادمانی والفجر هشت دیدن می‌کنند.

* جاده اروندکنار هیچ‌گونه مشکل فنی ندارد
بخشدار اروندکنار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص تصادفات جاده‌ای اخیر در مسیر آبادان ، اروندکنار اظهار داشت: مشکل و دلیل عمده این تصادفات بی‌دقتی شهروندان و رانندگان است.
وی افزود: عابران پیاده باید با رعایت نکات ایمنی و توجه به عبور و مرور خودروها از خط‌کشی‌های عابر پیاده در این مسیر حرکت کنند تا شاهد بروز چنین تصادفاتی در جاده نباشیم.
لطیف حیایی اهوازی خاطرنشان کرد: جاده اروندکنار عریض، دوبانده و دارای همه علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مسیر است که این امر خود گواه این مطلب است که جاده هیچگونه مشکل فنی ندارد.
وی با اشاره به اینکه روشنایی و نور این مسیر نیز کافی و تعریف شده است گفت: جاده 15 کیلومتری منیوحی نیز دارای نقاط جداکننده بوده و محل عبور عابران پیاده نیز در آن مشخص شده است.
بخشدار اروندکنار با توصیه به رانندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها افزود: رانندگان باید در مرحله اول نسبت به خودروی خود تسط کامل داشته باشند و در مرحله دوم همواره در مناطق مسکونی شهری با ضوابط و مقررات سرعت مجاز رانندگی کنند.
وی ادامه داد: البته به‌منظور کنترل و نظارت هر چه بیشتر بر سرعت خودروها، پلیس راهنمایی و رانندگی در این مسیر با استفاده از دوربین مستقر شده و در صورت تخلف رانندگان با آنها برخورد قانونی می‌کنند.
حیایی اهوازی در پایان با ابراز تأسف از تصادف اخیر گفت: امیدواریم با رعایت هر چه بیشتر احتیاط توسط عابران پیاده و رانندگان خودروها دیگر شاهد بروز چنین حوادث ناگواری در منطقه نباشیم.
با این حال، اینگونه تلفات و خسارت‌های جانی قابل برگشت و جبران نیست؛ اینکه جاده مقصر است و یا خود ما، همواره در ستیز و جدال بوده و هست، جاده مرگ آبادان ـ ماهشهر هنوز نیمه‌تمام مانده و این‌بار جاده آبادان ـ اروندکنار نیز به آن اضافه شده است؛ گویی این دو جاده مرگ در حال سبقت از یکدیگرند.
گزارش از مریم خبازی
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول