اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فصل چهارم سفرنامه دولت به بام ایران؛

مصوبات سفر اول دولت در حوزه عشایر چهارمحال و بختیاری تحقق یافت

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: صد درصد مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به این استان در حوزه امور عشایری محقق شده است.

مصوبات سفر اول دولت در حوزه عشایر چهارمحال و بختیاری تحقق یافت
خالد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: اعتبار مصوبات سفر نخست ریاست جمهوری در امور عشایری این استان  4 هزار و 800 میلیون ریال به‌منظور خدمات‌رسانی به عشایر و جلوگیری از تخریب جنگل‌های مناطق عشایری در نظر گرفته شده بود که به طور کامل اجرایی شد.
وی افزود: همچنین با اعتبارات تخصیص یافته در سفر نخست هیئت دولت به این استان در حوزه امور عشایری 23 جایگاه توزیع فرآورده‌های نفتی و یک دستگاه خودرو نفت‌کش خریداری و در اختیار جامعه عشایری این استان قرار داده شد.
طاهری اعتبارات تخصیص یافته به امور عشایر این استان در سفر دوم هیئت دولت را 5 هزار میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبارات در راستای اجرای پروژه‌های اشتغالزایی، پمپاژ آب اراضی کشاورزی روستاهای مسن و بوگر از توابع شهرستان لردگان مصوب شد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجرای خطوط انتقال، احداث منبع آب، اجرای پروژه‌های توزیع آب و ایجاد تأسیسات مکانیکی و برق در مناطق عشایری این استان از دیگر مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به این استان است.
وی خاطرنشان کرد: به‌منظور تحقق پروژه‌های یاد شده افزون بر 3 هزار و 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شد.
طاهری اضافه کرد: از دیگر مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به این استان واگذاری پروژه ایجاد تأسیسات کشاورزی مجتمع دشت زری کوهرنگ به مساحت بیش از 30 هکتار به‌منظور احداث دامپروری در راستای اشتغالزایی فرزندان عشایر به سازمان جهاد کشاورزی استان بود.
وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز به‌منظور تحقق این پروژه اقدامات اولیه احداث سایت را در دستور کار قرار داده است.
طاهری از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار در دور سوم سفر هیئت دولت به این استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در راستای آماده‌سازی تجهیزات چهار کانون اسکان عشایری تخصیص داده شد.
وی اظهار داشت: تاکنون بیش از 2 میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص داده شده و مابقی اعتبار نیز تا سال آینده تخصیص می‎یابد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبات در نظر گرفته برای دور چهارم سفر هیئت دولت به این استان، گفت: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال برای جوانان به‌ویژه جوانان عشایری این استان شش پروژه اشتغالزایی با اعتباری افزون بر 7 هزار میلیون ریال به منظور تصویب در کارگروه اشتغال این استان به ریاست رئیس محترم جمهور و یا معاون اول ایشان در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این شش طرح و تأمین اعتبارات شاهد ایجاد فرصت‌‎های اشتغالزایی بسیاری برای جوانان عشایری این استان و کاهش نرخ بیکاری استان خواهیم بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول