اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

انتقاد معاون استاندار خراسان جنوبی:

روند ایجاد مرکز عرضه دام طولانی شده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از طولانی بودن روند ایجاد مرکز عرضه دام در شهرستان بیرجند گفت: با توجه به شناسایی یک مورد مبتلا به بیماری تب کریمه‌کنگو که بین انسان و دام مشترک است باید مرکز عرضه دام در بیرجند هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

روند ایجاد مرکز عرضه دام طولانی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ابراهیم افشاری پیش از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان جنوبی رسالت کارگروه سلامت را رسالتی سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: تصمیمات این مجموعه مستقیما با سلامت جامعه سر و کار دارد.
وی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه‌کنگو در برخی از مناطق کشور در سال گذشته تصریح کرد: ما شاهد شیوع این بیماری در دو استان سیستان و خراسان رضوی به عنوان دو همسایه خراسان جنوبی بودیم ولی این استان با همت مضاعف مسئولان مصون مانده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ساماندهی دامداری‌های فعال در سطح شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری تب کریمه‌کنگو از طریق دام آلوده به انسان منتقل می‌شود باید با مراکز دامداری در محدوده شهر برخورد شود.
افشاری افزود: همچنین باید با فرهنگ‌سازی و برخورد از کشتار دام در منزل جلوگیری شود تا همه کشتارها در کشتارگاه‌ها صورت گیرد تا سلامت جامعه در این بخش تامین شود و خطری متوجه سلامتی مردم نباشد.
وی با بیان اینکه یکی از عوامل شیوع این بیماری بحث دام قاچاق است، اظهار داشت: باید مسئله قاچاق دام با واردات دام تفکیک شود چرا که واردات دام از مبادی رسمی با رعایت کلیه ضوابط بهداشتی صورت می‌گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در سفر چهارم هیئت دولت با تلاش صورت گرفته مصوبه‌ای داشتیم که اجازه واردات دام از مبادی اصلی استان داده شد که واردات از میل 78 و بازارچه دوکوهانه با شرایط قرنطینه‌ای این کار صورت ‌گیرد.
افشاری ادامه داد: واردات دام در استان ما به رونق اقتصادی خانوارها کمک می‌کند همچنین سبب کاهش قیمت گوشت در سطح استان می‌شود البته این واردات با شرایط خاص و کاملا بهداشتی صورت می‌گیرد.
وی خواستار اطلاع‌رسانی و آموزش بیشتر به مردم در زمینه پیشگیری از ابتلای به این بیماری از طریق صدا و سیما شد و گفت: باید اطلاع‌رسانی بیشتری در این مورد صورت گیرد تا آموزش همه‌گیر شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ابتلای یک پرستار در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند تصریح کرد: از همین مورد باید برای آموزش بیشتر به مردم استفاده کنیم تا پیشگیری صورت گیرد.
افشاری با اشاره به اینکه روند ایجاد مرکز عرضه دام در بیرجند طولانی شده است، اظهار داشت: جلوگیری از کشتار دام در منازل می‌تواند عامل مهمی در راستای پیشگیری از این بیماری باشد و باید مرکز عرضه دام هر چه سریعتر در بیرجند راه‌اندازی شود.
وی با تصویب ایجاد طرح پیش‌سردخانه در کشتارگاه‌های سطح استان گفت: اجرای این کار نیز می‌تواند در راستای از بین بردن عفونت‌های گوشت موثر باشد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول