اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با سفر هیئت عراقی عملیاتی شد؛

تفاهمنامه همکاری دانشگاه‌های چمران اهواز و بصره عراق

خبرگزاری فارس: با سفر هیئت عراقی از دانشگاه بصره تفاهمنامه میان دانشگاه‌‌های شهید چمران اهواز و بصره یک گام به عملیاتی شدن نزدیک شد.

تفاهمنامه همکاری دانشگاه‌های چمران اهواز و بصره عراق
مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز در این باره اظهار داشت: اخیرا یک هیئت عراقی شامل 35 عضو هیئت علمی دانشگاه بصره وارد ایران شدند که از این گروه، هشت نفر در دانشگاه شهید چمران اهواز حضور یافته و در نشستی، راه‌های عملیاتی کردن تفاهمنامه میان دو دانشگاه را بررسی کردند.
علیرضا جلیلی‌فر افزود: معاون پژوهشی دانشگاه بصره نیز به عنوان نماینده تام‌الاختیار این مرکز آموزش عالی در این بازدید و نشست حضورداشت.
وی ادامه داد: هیئت عراقی دانشگاه بصره از منابع آموزشی و پژوهشی در دانشکده‌‌های دامپزشکی، فنی و مهندسی، علوم و کشاورزی و آزمایشگاه و کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید چمران بازدید کردند و از نزدیک با ظرفیت‌های علمی آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آشنا شدند.
جلیلی‌فر با اشاره به تفاهمنامه همکاری‌های مشترک میان دو دانشگاه شهید چمران اهواز و بصره که اردیبهشت ماه امسال به امضای رئیس هر دو دانشگاه رسید، تصریح کرد: در نشست اخیر مسئولان دو دانشگاه راه‌های عملیاتی کردن مفاد تفاهمنامه مذکور بررسی گردید.
مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه شهید چمران اهواز مشترکات فرهنگی، مذهبی و همجواری با کشور عراق را یادآور شد و گفت: عمده انگیزه هیئت اعزامی از دانشگاه بصره برای تسهیل در انجام کارهای تحقیقاتی دانشجویان ارشد و دکتری و انجام کارهای آزمایشگاهی آنها بوده است و هم اکنون تعدادی دانشجو در دانشگاه بصره وجود دارد که تمایل دارند مقطع دکتری خود را با توجه به وجود امکانات آموزشی و آزمایشگاهی در دانشگاه شهید چمران بگذرانند.
وی تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز آمادگی کمک جذب دانشجو از عراق و کمک به کارهای تحقیقاتی و ارائه خدمات آزمایشگاهی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی آنها را دارد و مانعی برای انجام کارهای تحقیقاتی مشترک میان دو دانشگاه وجود ندارد.
نماینده دانشگاه شهید چمران اهواز در پیگیری اجرای تفاهمنامه با دانشگاه بصره گفت: هیئت اعزامی از عراق هم اکنون به مشهد مقدس رفته‌اند و قرار است پس از بازگشت از این سفر، اولویت‌های خود را از میان مفاد تفاهمنامه پیشین مشخص کنند تا هر کدام در قالب یک قرارداد جداگانه امضا و عملیاتی شود.
به گفته وی، در حال حاضر یکی از بندهای تفاهمنامه موجود با دانشگاه بصره عملیاتی شده و دو دانشجوی دکتری از بصره در رشته آموزش زبان انگلیسی از مهرماه امسال تحصیل خود را در دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز کرده‌اند.
جلیلی‌فر انعقاد قرارداد با دانشگاه‌های خارجی و ارتباطات بین‌المللی را در ارتقای رتبه علمی دانشگاه موثر دانست و گفت: امیدواریم با عقد چند قرارداد با دانشگاه بصره، پیام آور خوبی در این زمینه برای جامعه دانشگاهی استان باشیم.
گفتنی است تفاهمنامه‌ای در 14 بند در راستای گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و با توجه به تمایل طرفین به تعمیم آن در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری اردیبهشت ماه امسال توسط حسن مروتی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و صالح اسماعیل نجم رئیس دانشگاه بصره امضا و مبادله شد.
تبادل اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و متخصصان برای پژوهش، تدریس و تبادل نظر، فراهم کردن تسهیلات لازم برای شرکت اساتید و پژوهشگران دو دانشگاه در گردهمایی‌ها و همایش‌ها و نیز گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های مشترک علمی، پژوهشی و فناوری و انجام طرح‌های مشترک، تبادل دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مورد توافق برای ادامه تحصیل براساس مقررات جاری، فراهم کردن تسهیلات لازم برای شرکت دانشجویان در مسابقات ورزشی، حمایت از ایجاد کرسی زبان و ادبیات دو کشور در دانشگاه‌های یکدیگر از جمله مفاد این تفاهمنامه به شمار می‌رود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول