اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس آبفار فردوس خبر داد:

هدر رفت 46 درصد آب شبکه‌های روستایی فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان فردوس از هدر رفت 46 درصد آب شبکه‌های روستایی این شهرستان خبر داد.

هدر رفت 46 درصد آب شبکه‌های روستایی فردوس
نوید عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس به فرسودگی بالای شبکه‌های روستایی این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 46 درصد آب شبکه‌های روستایی فردوس هدر می‌رود.
وی گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب، در سال جاری شبکه‌های آب روستاهای مهرانکوشک و حسین‌آباد تعویض و یا بازسازی می‌شود.
رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان فردوس با اشاره به اینکه در شهرستان فردوس روستای بدون شبکه وجود ندارد، افزود: برای اجرای هر کیلومتر شبکه داخلی باید مبلغ 40 میلیون تومان هزینه شود که بر این اساس هزینه هر مشترک 5 میلیون تومان است.
عبداللهی تصریح کرد: روستاییان باید قدر آب را بدانند و در مصرف آن صرفه‌جویی کنند.
رئیس آب و فاضلاب روستایی فردوس همچنین از آبرسانی سیار به هفت روستای شهرستان خبر داد و یادآور شد: مهم‌ترین مشکل بخش آب روستایی شهرستان کیفیت آب و فرسودگی شبکه‌ها است و در استان خراسان جنوبی، فردوس بدترین شرایط را به لحاظ هدر رفت آب دارد.
وی به واگذاری دفاتر آی‌سی‌تی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: با واگذاری امور به دفاتر پست روستایی، مراجعه مردم روستا به امور آبفار کاهش می‌یابد.
عبداللهی با بیان اینکه دیگر نیازی نیست مردم برای اشتراک‌پذیری، تعویض کنتور به ادارات آبفار مراجعه کنند، افزود: در حال حاضر علاوه بر دفاتر آی‌سی‌تی، سایت آبفار استان نیز به صورت اینترنتی آماده ثبت درخواست‌های مردم است.
رئیس آب و فاضلاب فردوس با اشاره به وضعیت فاضلاب شهرستان تاکید کرد: هیچ روستایی در شهرستان فردوس، دارای شبکه فاضلاب نیست و درخواست مردم روستای بیدسکان برای شبکه فاضلاب نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار دارد.
وی سرانه مصرف روزانه آب برای هر نفر در فردوس را 370 لیتر یعنی سه برابر الگوی مصرف استاندارد اعلام و بر صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول