اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست صنعت کرمان خبر داد:

فعالیت 70 هزار واحد صنفی در کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 70 هزار واحد صنفی در استان کرمان فعالیت می‌کنند که نیمی از آنها به صندوق مکانیزه مجهز شده‌اند.

فعالیت 70 هزار واحد صنفی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد عابدی‌نژاد شامگاه جمعه در نشست یک‌روزه مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران در حوزه بخش صنعت و تجارت اظهار داشت: ادغام دستگاه‌های حوزه وزارت صنعت، تجارت و بازرگانی در استان کرمان به صورت کامل صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه سیستم به صورت یکپارچه و تجمیع دستگاه‌ها انجام شده است، افزود: در حال حاضر این نهاد با هشت معاونت فعالیت می‌کند.
عابدی‌نژاد با اشاره به اینکه منتظر ابلاغ چارت تشکیلاتی از سوی وزارتخانه هستیم، عنوان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت در 26 استان کشور تعیین تکلیف شده است.
وی چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت را از اهداف ادغام برشمرد و تصریح کرد: با توجه به ادغام صورت گرفته بعضی از افراد تقاضای بازنشستگی پیش از موعد و یا بازخریدی دارند که برای اجرای این امر نیاز به اعتبار مناسب است.
عابدی‌نژاد با تاکید بر اینکه سهم استان کرمان از صندوق ملی منابع باید استیفا شود، خاطرنشان کرد: در استان کرمان 8 هزار میلیارد تومان صنایع معدنی در حال ساخت است.
وی تصریح کرد: تاکنون حدود 5 میلیارد تومان در محل نمایشگاه دائمی جنوب ‌شرق در کرمان هزینه شده است، اما هنوز این منطقه فاقد نمایشگاهی در خور شان استعدادها، توانایی‌ها و صادرات خود است.
عابدی‌نژاد از تصویب 100 مصوبه در کمیسیون سرمایه‌گذاری خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 50 مورد سرمایه در گردش است که مصوبات بانک عامل به بنگاه‌ها کمتر از انگشتان دست است.
وی با بیان اینکه باید تکلیف بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات مشخص شود، اظهار داشت: این روند بر سرمایه‌گذاری تاثیر نامطلوبی دارد.
عابدی‌نژاد تصریح کرد: صنایع مادر در استان کرمان جایگاه مطلوبی دارد به طوریکه در آستانه انقلاب صنعتی قرار داریم، اما نباید صنایع کوچک مغفول بماند.
وی مشکل اساسی معدنکاران در مناطق دوردست را مزاحمت محلی دانست و بیان کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی باید با اخلالگران در این بخش برخورد جدی داشته باشند.
عابدی‌نژاد مهم‌ترین موضوع در بازرگانی داخلی در روزهای اخیر را بحث گرانی تخم‌مرغ ذکر و بیان کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان کرمان قیمت هر کیلو تخم‌‌مرغ یک‌هزار تومان کاهش یافت و به سمت ثبات قیمت پیش می‌رویم.
وی افزود: وارد شدن افراد به صورت غیرشناسنامه‌ای در حوزه تولید مرغ موجب شده تا بازار این فرآورده طیور منفی باشد.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: معاونت بازرسی و نظارت این نهاد در سال جاری 14 هزار و 600 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان کرمان را انجام داده است که 10 هزار پرونده ایجاد شده است.
عابدی‌نژاد از فعالیت 70 هزار واحد صنفی در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: نیمی از این واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه مجهز شده‌اند.
وی بیان کرد: برای تنظیم بازار شب عید فراخوان خرید 2 هزار تن پرتقال و بیش از یک‌هزار تن سیب درختی داده شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول