اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی خراسان رضوی خبر داد:

تشکیل نظام صنفی کشاورزی در 26 شهرستان خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی خراسان رضوی گفت: در 26 شهرستان استان خراسان رضوی 100 درصد نظام‌های صنفی تشکیل شده است.

تشکیل نظام صنفی کشاورزی در 26 شهرستان خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا صفائیان ظهر امروز در نخستین گردهمایی نظام صنفی کشاورزی استان خراسان رضوی که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: نظام صنفی کشاورزی در بیش از 370 شهرستان در کشور تشکیل شده که 260 شهرستان از استان خراسان رضوی این نظام صنفی را تشکیل می‌دهند و تشکیل این نظام‌ها در دو شهرستان خوشاب و باخرز در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه نظام صنفی سیستمی است که به دنبال استیفای حقوق بهره‌وران و کشاورزان است عنوان کرد: این سیستم یک سیستم سیاسی نبوده و به دنبال منافع اقتصادی خود نیست بلکه سیستمی است که به دنبال استیفای حقوق کشاورزان است.
صفائیان با اشاره به اینکه این نهادها پیش از این انتفاعی بوده و به دنبال سود بودند، بیان داشت: در راستای حل مشکلات کشاورزان نظام‌های صنفی تشکیل شد و فعالیت‌ خود را در این زمینه آغاز کرد.
وی تصریح کرد: ما باید در راستای استیفای حقوق کشاورزان و حل مشکلات آنان در سازمان و وزراتخانه بکوشیم و به دنبال حل مشکلات آنان باشیم تا خاطره تلخی که از نهادها و تعاونی‌های کشاورزی بوده از بین برود.
رئیس هیئت مدیره نظام صنفی استان خراسان رضوی تأکید کرد: نظام صنفی کشاورزی استان آخرین حربه و سیستمی است که می‌تواند به دنبال حل مشکلات و مصائب کشاورزان و بهره‌وران باشد و این امر با تلاش و همکاری و هماهنگی اعضای این نظام محقق می‌شود.
صفائیان با اشاره به اینکه تاکنون چهار جلسه هیئت مدیره نظام در استان تشکیل شده است، گفت: در این جلسات دستورالعمل‌هایی را مصوب کردیم و از مدیریت سازمان کشاورزی استان خواستار شدیم که عضو نظام شهرستان‌ها در کارگروه اشتغال حضور داشته باشند و باید برای برخی پروانه‌های صادر شده از این نظام که در نزد بانک و دستگاه‌های دولتی ناشناخته است تدابیری اندیشیده شود.
وی افزود: بخش دامپزشکی نیز با نظام صنفی ناآشنا بوده و این سیستم برای آنها قابل قبول نیست که برای همکاری بیشتر باید برای این معضل نیز تدابیری اندیشید.
رئیس هیئت مدیره نظام صنفی استان با اشاره به حل مشکل چندگانه بودن آمار بیان داشت: برای اینکه متفاوت بودن و چندگانه بودن آمار برطرف شود، این امر به نظام صنفی محول و در همین راستا سه مرحله آموزش تعبیه شد.
صفائیان، اطلاع‌رسانی کامل به بهره‌بردار و بخش کشاورزی و مسئولان، خود اظهاری کشاورزان و راست آزمایی را سه مرحله آموزش برای کسب اطلاعات و آمار دقیق عنوان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول