اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

تبعیت از ولایت‌فقیه عامل پیشرفت کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تبعیت از ولایت‌فقیه عامل پیشرفت و تعالی کشور است.

تبعیت از ولایت‌فقیه عامل پیشرفت کشور است
آیت‌الله علی‌اکبر قریشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه هم‌اکنون در روز میلاد با سعادت امام هادی (ع) قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: ملت‌‌ها نباید فقط در امور عبادی و مذهبی به ائمه معصوم (ع) رجوع کنند چرا که آنها در دوران ولایت خود به همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... ورود پپدا کردند از این رو برای ملل دنیا الگویی کامل و پیشوایی منجی قلمداد می‌شوند.
وی تصریح کرد: اولیای دینی فراخور دوران ولایت و امامت خود به دلیل مسئولیت الهی که بر دوش داشتند در تصمیم‌گیری برای همه امور مربوط به مسلمانان حضور تاثیرگذاری داشتند به طوری‌که با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و تصمیم‌های عالمانه برای رقم خوردن سرنوشتی مطلوب برای مردم نقش‌آفرینی می‌کردند از این رو در همه امور مربوط به بلاد اسلامی می‌توان عملکرد ایشان را سرمشق قرار داد.
این مسئول با تاکید بر اینکه ائمه معصوم (ع) فقط متعلق به مسلمانان نیست، ادامه داد: دین اسلام با اتصال ضمیر پاک پیامبر اکرم (ص) به عالم غیب به عنوان کامل‌ترین دین برای بشر عرضه شد از این رو همه مردمان دنیا با تمسک به این حبل متین می‌توانند آینده درخشان و باسعادتی برای کشور خود رقم بزنند کما اینکه امروز هم شکل‌گیری جنبش‌های آزادی‌خواه با تمسک به این دین مبین را در سراسر جهان شاهد هستیم.
وی به شکل‌گیری نهضت‌های مردمی برای مقابله با رژیم‌های خودکامه در سراسر جهان اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین تعالیم تصریح شده در آیین اسلام و قرآن کریم این است که نباید زیر بار ظلم و ستم کمر خم کرد پس مردم تعدادی از کشورهای دنیا از این آموزه دینی الهام گرفتند و علیه حکومت‌های ظالم به پا خاستند.
قریشی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه عید غدیر خم قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در این روز تاریخ‌ساز پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را به‌عنوان جانشین خود انتخاب کرد تا بعد از وفات یافتن ایشان زمام امور در دست‌های توانمند یک ولی آگاه، عادل و باتقوا قرار بگیرد به طوری‌که از آن روز به بعد مسلمانان با قلبی مطمئن و ایمان قلبی در مسیر اسلام قرار گرفتند چرا که ثابت شد تفکر بدون سرپرست ماندن بعد از پیامبر اکرم بی‌پایه و اساس است.
این مسئول به پیروی کردن از مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: همه پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های علمی، صنعتی، ورزشی و ... در کشور ما طی سال‌های اخیر به وقوع پیوسته است منشاء آن چیزی جز اطاعت از دستورات دینی و پیروی از ولایت فقیه نیست، بر این اساس برای رشد و سعادت ابدی کشورمان باید همیشه و همه‌ جا در این مسیر الهی و انقلابی قرار بگیریم همچنین جوانان و نوجوانان را برای آشنا شدن با رهبر انقلاب و فلسفه شکل‌گیری آن ترغیب کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول