اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

خوب و بد چند رویه معمول؛

مواظب «مرگ خاموش» باشید

خبرگزاری فارس: وسایل گرمایشی در فیروزکوه در روزهای اخیر روشن شده و این در حالی است که عامه مردم دارای شگردها و اقدامات خاصی در فصول سرد سال در این شهرستان هستند که نیاز به بازنگری دارد.

مواظب «مرگ خاموش» باشید
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، در این روزها مردم فیروزکوه به شدت به لباس‏های گرم زمستانی روی آورده‏اند و در این بین، بیان چند نکته ضروری به نظر می‏رسد.
 
* باز هم یخ‏زدگی و ترکیدگی
در حوزه آبرسانی نیز آنچه همه ساله مردم شهرستان فیروزکوه را با مشکل مواجه می‏سازد، یخ‏زدگی و ترکیدگی انشعابات و لوله‏هاست که در این زمینه نیز باید توصیه‏های ایمنی مسئولان آب و فاضلاب روستایی و شهری شهرستان فیروزکوه جدی‏تر گرفته است.
گرچه در این زمینه متاسفانه شاهد تبلیغات و اطلاع‏رسانی مناسبی از سوی نهادهای مرتبط از جمله آب و فاضلاب شهری و روستایی شهرستان به مردم نیستیم؛ اما ذکر این نکته لازم به نظر می‏رسد که شاید استفاده از تجهیزات جدید و ایمن‏تر و نیز صورت دادن اقدامات پیشگیرانه در این بخش از جمله پوشاندن انشعابات آبرسانی با پشم شیشه و... بتواند از مشکل یخ‏زدگی لوله‏ها در این ماه‏ها بکاهد.
یکی از راهکارهایی که مردم فیروزکوه در همین رابطه از آن استفاده می‏کنند، باز نگه داشتن تعدادی از شیرهای آب به منظور جریان داشتن آب درون لوله‏ها و جلوگیری از یخ‏زدگی است که گرچه این اقدام شاید بتواند تا حدودی موثر باشد؛ اما حجم زیادی از آب در دسترس کشور را هدر می‏دهد.
 
* مواظب «مرگ خاموش» باشید
نکته حائز اهمیت دیگر در این بخش، نحوه استفاده از وسایل گرمایشی و گازسوز در شهرستان فیروزکوه است.
گرچه گفته می‏شود که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها، مصرف گاز در کشور تا حدود زیادی کاهش یافته اما همواره در فصول سرد سال در فیروزکوه شاهد افزایش قابل توجه مصرف این نعمت الهی هستیم که بحمدالله و با پیگیری مسئولان امروز به بسیاری از روستاهای شهرستان نیز رسیده است.
در استفاده از وسایل گازسوز همواره باید نکات ایمنی که توسط شرکت ملی گاز ایران در رسانه‏ها و رادیو و تلویزیون اطلاع‏رسانی می‏شود، توجه داشت.
عبارات «مرگ خاموش» یا «قاتل نامرئی» را بی‏شک شنیده‏اید؛ این تعابیر هر ساله در فصل سرد سال در شهرهای مختلف بارها و بارها ذکر‏ و متاسفانه اخباری مبنی بر گازگرفتگی و جان باختن شمار زیادی از هم‏وطنانمان در جریان استفاده از این وسایل منتشر می‏شود؛ این امر می‏طلبد تا با درایت و حساسیت بیشتری به این امر توجه شود.
در عین حال که لازم است تا مسئولان گاز شهرستان فیروزکوه تا حدود زیادی به اطلاع‏رسانی به مردم در این ارتباط توجه داشته باشند و در رویه موجود تجدید نظر کنند؛ اما باز هم نباید منکر نقش خود مردم در این زمینه شد.
در ماه‏های آینده بی‏شک قطعی گاز و خرابی وسایل گازسوز را در شهرستان فیروزکوه شاهد خواهیم بود و در این ارتباط نیز باید گفت که لازم است تا مردم هنگام رویارویی احتمالی با هر یک از این شرایط، از اقدام خودسرانه و غیرکارشناسانه بپرهیزند و تنها به تذکرات مسئولان امر و رسانه‏ها در این حوزه توجه داشته باشند.
به هر حال برف و سرما، جزو جدانشدنی از ویژگی‏های شهرستان فیروزکوه است و باید با ترتیب دادن یکسری اقدامات ایمنی و پیشگیرانه این شرایط را به خوبی پشت سر گذاشت و از زیبایی‏های منحصر به فرد خزان و زمستان نیز بهره برد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول