اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه خواهران آمل خبر داد:

فعالیت 80 طلبه زن در مدارس دخترانه آمل

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرای شهرستان آمل گفت: 80 طلبه زن در مدارس دخترانه این شهرستان به عنوان ائمه جماعات فعالیت می‌کنند.

فعالیت 80 طلبه زن در مدارس دخترانه آمل
کبری مهربان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه در حوزه علمیه خواهران این شهرستان در پنج پایه تحصیلی طلاب مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: برای ورود به این حوزه‌ها باید دارای شرایط تحصیلی داشتن دیپلم و شرط سنی تا 30 سال داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه هر طلبه در این حوزه در پنج سال در پنج پایه تحصیل می‌کند، یادآور شد: در پایان سال پنجم با دادن پایان‌نامه به این افراد مدرک لیسانس تعلق می‌گیرد.
به گفته وی لیسانس حوزوی که به معنای سطح دو حوزه علمیه است به این افراد تعلق می‌گیرد.
مهربان با اعلام اینکه 14 حوزه علمیه خواهران در استان مازندران فعالیت می‌کنند، بیان داشت: از حوزه علمیه خواهران آمل تاکنون 207 نفر فارغ‌التحصیل شد‌ه‌اند.
این مسئول با بیان اینکه 144 نفر از این افراد در سطوح و مناطق مختلف مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: بیشتر فضای کاری این افراد ترویج فرهنگ دینی است.
مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرای شهرستان آمل با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 طلبه زن مشغول فعالیت به عنوان امام جماعت در مدارس دخترانه آمل هستند، گفت: این طلبه‌ها در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان حضور دارند.
وی با اعلام اینکه دفاتر مکتب‌القرآن، مکتب‌الرضا و جامعه‌القرآن در شهرستان آمل فعال هستند، عنوان کرد: این دفاتر به منظور افزایش فعالیت خواهران طلبه در سطح شهرستان ایجاد شده است.
مهربان متذکر شد: 43 از طلبه‌های این حوزه در مکتب‌القرآن فعالیت می‌کنند.
این مسئول با اشاره به فعالیت 24 نفر نیز در مکتب‌الرضا به متقاضیان آموزش می‌دهند، اذعان داشت: در جامعه‌القرآن آمل که بیشتر به حفظ ، قرائت و تفسیر قرآن کریم می‌پردازد  13 مربی مشغول به فعالیت است.
انتهای‌پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول