اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار کرمانشاه:

مرز رسمی پرویزخان به بهترین مرز کشور تبدیل شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: مرز رسمی پرویز خان باید به بهترین و آسان‌ترین مرز کشور تبدیل شود.

مرز رسمی پرویزخان به بهترین مرز کشور تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،‌ جلسه هم‌اندیشی فعالان صادرات استان کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه، مدیران ادارات و نمایندگان صادرکنندگان استان در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه برگزار شد.
سید‌دادوش هاشمی، استاندار کرمانشاه، پس از شنیدن مشکلات تجار و بازرگانان مرز رسمی پرویزخان شهرستان قصرشیرین، به شهرام کهریزی، مدیر‌عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه دستور داد روز 10 آذر ماه سال‌ جاری عملیات اجرایی پایانه پرویزخان آغاز شود.
وی با اشاره به این موضوع که استانداری برای طرح‌های عمرانی محدودیت مالی ندارد، عنوان کرد: امکانات رفاهی مرز رسمی پرویزخان از قبیل جاده آسفالته، سالن سرپوشیده، درختکاری حاشیه مرز، محل استراحت، سرویس بهداشتی، سوپر مارکت، رستوران و سایر امکانات رفاهی هرچه سریع‌تر آماده و به تجار و بازرگانان ارائه شود.
هاشمی افزود: مرز رسمی پرویزخان باید به بهترین و سهل‌ترین مرز کشور تبدیل شود.
وی همچنین به بازرگانان و تجار مرز پرویزخان پیشنهاد کرد گروهی سه نفره برای حل مسائل حقوقی خود انتخاب کنند و از این پس این نمایندگان مشکلات بازرگانان پرویزخان را پیگیر شوند.
استاندار کرمانشاه، به عبدالمجید واحدی، معاون برنامه‌ریزی استانداری دستور داد هر چه سریع‌تر اعتبارات عمرانی مرز پرویزخان آزاد شود.
وی همچنین حسین پروین، فرماندار قصرشیرین را از ورود و دخالت در مسائل مرز پرویزخان منع کرد و گفت: تمام ادارات ملزم به پاسخگویی به فرمانداری هستند و فرماندار باید بر همه مسائل شهرستان از جمله مرز نظارت داشته باشد. 
هاشمی عنوان کرد: فرمانداری قصرشیرین گزارش عملکرد ضعیف ارگان‌ها و ادارات کم‌کار و مشکل‌آفرین شهرستان قصرشیرین را هفتگی به دفتر استاندار ارسال کند.
براساس این گزارش، نمایندگان صادرکنندگان و تجار بازارچه شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی و بازارچه شوشمیر شهرستان پاوه، اهم مشکلات خود را نداشتن جاده آسفالته، نبود امکانات رفاهی اولیه و عدم پوشش شبکه تلفن همراه اعلام کردند و از استاندار کرمانشاه و مسئولان مربوطه خواستار رفع سریع این مشکلات شدند. 
شهرام کهریزی، مدیر‌عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه با اشاره به این موضوع که هیچ‌گونه طرح و برنامه قبلی برای بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه برنامه‌ریزی نشده بود، گفت: اکنون طرح‌ها و نقشه‌های لازم برای ساماندهی این بازارچه‌ها اندیشیده شده است و جاده بازارچه شوشمیر تا یک ماه آینده تحویل بازرگانان قرار خواهد گرفت.
این گزارش حاکی است، نمایندگان تجار و بازرگانان بازارچه‌های شیخ صله و شوشمیر خواستار رسمی شدن این مرزها شدند.
استاندار کرمانشاه در پاسخ به این خواسته گفت: نمی‌توانستیم دو مرز را رسمی کنیم و از لحاظ موقعیت فیزیکی و جغرافیایی بازارچه پرویزخان شهرستان قصرشیرین، از بازارچه‌های شیخ صله و شوشمیر دارای موقعیت بهتری بود.
‌نمایندگان اتحادیه صادرکنندگان نخود، اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی، مهندسی ساختمان و اتحادیه صادرکنندگان دام زنده، نیز به تشریح مشکلات خود پرداختند.
‌هاشمی با تاکید بر محور قرارگرفتن بانک توسعه صادرات در بخش صادرات استان خاطرنشان کرد: بانک توسعه صادرات به پایگاه امن صادرکنندگان تبدیل شود و این بانک نیز ارائه تسهیلات به بازرگانان را سهل و آسان کند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول