اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی استان اردبیل:

دستگیری ۲۵۰ قاچاقچی در مرزهای اردبیل/ تجهیز پاسگاه‌های اردبیل به مدرن‌ترین امکانات محافظتی

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی استان اردبیل با بیان اینکه تمام پاسگاه‌های این استان به جدیدترین و مدرن‌ترین امکانات محافظتی در مرزها مجهز می‌شوند، گفت: در هفت ماه گذشته بیش از 250 قاچاقچی در مرزهای اردبیل دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

دستگیری ۲۵۰ قاچاقچی در مرزهای اردبیل/ تجهیز پاسگاه‌های اردبیل به مدرن‌ترین امکانات محافظتی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجتبی موسوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی روسا و معاونین پاسگاه‌های مرزی استان اردبیل اظهار داشت: با وجود اقدامات انجام شده برای انسداد مرزی بیشترین تردد قاچاق از مناطق مرزی گرمی و بیله‌سوار انجام شده که به نظر می‌رسد با تکمیل طرح انسداد مرزی در 370 کیلومتر مرز مشترک بتوانیم از ورود و خروج قاچاقچیان در مناطق مرزی جلوگیری کنیم.
وی با یادآوری اینکه مرزبانی با تلاش خود اجازه نمی‌دهد گذر غیر‌مجاز از مناطق مرزی انجام شود، بیان داشت: ما همچنان در برخی از مناطق مرزی با تعامل قاچاقچیان دو طرف با تبادل کالاهای قاچاق روبرو هستیم که حل آن به تعامل دو طرف در مبارزه جدی نیازمند است.
فرمانده مرزبانی استان اردبیل از افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در مناطق مرزی خبر داد و اظهار داشت: 30 درصد کشفیات و ضبط کالاهای قاچاق افزایش یافته به طوری که ما با مبارزه بی‌امان سعی کردیم از ورود و خروج کالاهای قاچاق و مواد مخدر در مرزها جلوگیری کنیم.
وی برقراری امنیت در مناطق مرزی را وابسته به تلاش‌های جمعی و گروهی دانست و گفت: ایجاد امنیت وظیفه همگانی است و باید عموم مردم به ویژه مرزداران ما را در دستگیری مجرمان و برقراری امنیت پایدار یاری دهند تا مبادا عوامل قاچاق ضربه به فعالیت مرزنشینان و تردد قانونی آنها بزنند.
این مسئول با یادآوری اینکه در مناطق مرزی استان اردبیل کمترین تهدید و آسیب‌ها را شاهد هستیم، ابراز داشت: برای صیانت از مرزهای خود عملیات انسداد مرزی را از دو سال پیش در دستور کار قرار دادیم به طوری که تا کنون بیش از 17 کیلومتر از نوار مرزی شهرستان بیله‌سوار با تجهیزات و امکانات مدرن به ویژه سیم خاردار مسدود شده است.
موسوی با بیان اینکه روستاهایی که در مناطق مرزی قرار دارند شاهد کمترین تنش و درگیری‌های مرزی هستند، افزود:‌ در سایه تعصب و اعتقادات مردم مسایلی که منجر به قتل در مرزهای استان اردبیل شود اتفاق نیفتاده به طوری که از مرزبانان استان اردبیل می‌توان به عنوان مرزبانان شریف و با حیثیت یاد کرد.
فرمانده مرزبانی استان اردبیل همچنین از صدور گذرنامه‌های مرزی برای مرزنشینان خبر داد و بیان داشت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 20 هزار گذرنامه مرزی برای مرزنشینان استان اردبیل صادر شده تا با امنیت بیشتر و به صورت قانونی تردد کرده و یا مبادلات مرزی خود را انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول اعتبار این گذرنامه و مهلت تمدید آن را در مجموع 30 روز اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود تا پایان امسال تمام بخش‌هایی که به نوعی به مرزهای استان اردبیل محدود می‌شود زیر پوشش گذر مرزی قرار گیرد.
فرمانده مرزبانی استان اردبیل در پایان سخنان خود از تجهیز پاسگاه‌های مرزبانی استان اردبیل به سیستم‌های الکترونیکی کنترل و دیده‌بانی خبر داد و اظهار داشت: با توجه ویژه فرماندهی مرزبانی، قرار است تمام پاسگاه‌های این استان به جدیدترین و مدرن‌ترین امکانات محافظتی در مرزها مجهز شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول