اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جمهور:

پیشرفت ایران برای دشمنان قابل تحمل نیست

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: دشمنان از درک این حقیقت که ایران می‌تواند به یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شود عاجز است، آنها چشم دیدن پیشرفت‎های این ملت را ندارند.

پیشرفت ایران برای دشمنان قابل تحمل نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود احمدی نژاد بعدازظهر امروز با حضور در جمع پرشور مردم مومن، باصفا، صمیمی و انقلابی شهرستان کیار، اظهار داشت: شهرستان کیار دیاری تاریخی با مردمانی نیک کردار و درست ایمان است، تاریخ همواره از خوبی‌‎های مردمان این شهرستان سخن رانده است.
وی با اشاره به علت آفرینش انسان،گفت: خدا انسان را خلق کرد و دو ماموریت به او داد، مأموریت نخست انسان از فرش به عرش رسیدن و دومین مأموریت برای انسان برقراری عدالت و عدل به‌منظور دستیابی به جامعه‌ای سعادتمند است.
احمدی نژاد با بیان اینکه این جامعه آرمانی فاقد یاس، فقر، فاصله طبقاتی و بی عدالتی است، گفت: خداوند تحقق مأموریت اول را در اجرایی شدن مأموریت دوم برای بشر قرار داده است.
رئیس جمهور تأکید کرد: کسی که می‌خواهد به سعادت دست یابد عدالت‌محوری را پیشه برنامه‌های زندگی خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه شیطان مانع تحقق امر الهی و این آرزوی بزرگ بشر شده است، ادامه داد: برخی با پیروی از شیاطین با طمع و زیاد طلبی‌ مانع از آن شده‌اند که حقیقت آرمانی در جوامع بشری حاکم شود.
احمدی نژاد رسیدن به جامعه سعادتمند را در گروی دو اصل عدالت و عشق دانست و گفت: خدا از روی لطف و عشق انسان را آفریده است، بر همین اساس حقیقت انسان عشق به دیگران است.
وی تصریح کرد: زندگی بدون محبت مثل زندگی نباتی و حیوانی است، چه بسا حضیض‌‌تر از آن نیز باشد.
رئیس جمهور جاری و ساری شدن عشق و محبت در زندگی بشر را در گروی عدالت خواهی و عدالت گستری بشر دانست و گفت: دشمنی جوامع ناشی از بی عدالتی است، چراکه عدالت از جانب کسانی حاکم می‎شود که عاشق انسان‌ و خدمت به جامعه باشند.
وی ادامه داد: در دنیای امروز استکبار با پیروی از امیال شیطانی از جمله خودخواهی و اضافه خواهی ملت‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند، در این مکتب هر که خوی حیوانی بیشتری داشته باشد به زعم خودشان پیروزتر است.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: گرچه شیاطین ذهن ملت‌ها را از آمدن حجت قائم اصل حقیقی خلقت انسان دور می‌کنند، لیکن اگر جوامع بشری خواستار و طالب عدالت و حقیقت باشند کاری از پیش نخواهند برد.
وی جاری و ساری شدن عدالت را خواسته اصلی تمام جوامع اعلام کرد و گفت: ملت ایران با پایبندی به اصول و ارزش‎های اسلامی با فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر(عج) الگوی مناسبی برای تمام جوامع خواهد شد.
احمدی نژاد ظلم را ناپایدار دانست و بیان کرد: جوامع و ملت‌هایی که متکی به سلاح، پول و قدرت هستند بدانند که روزی این ثروت آنها از بین خواهد رفت چراکه این سنت خدا است که ظلم و استکبار رفتنی و حق و عدالت ماندگار است.
رئیس جمهور دشمنان را از درک این حقیقت عاجز دانست و ادامه داد: آنها معتقد هستند که این ادعا که ایران می‎تواند تبدیل به پیشرفته‌ترین کشور دنیا شود امری پوچ و تهی باشد، در حالی‌که مسیر رو به رشد و ترقی ایران خلاف تصورات غرب را رقم زده است.
وی با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های این کشور، گفت: خدای بزرگ در این سرزمین امکانات بسیاری قرار داده است، به طور نمونه نفت در خوزستان و بوشهر، فولاد در اصفهان، آب در چهارمحال و بختیاری، معدن در کرمان، ما باید این امکانات را  عادلانه در کشور تقسیم کنیم.
احمدی نژاد تصریح کرد: نباید این‌گونه باشد که هر استانی تنها از امکانات خودش استفاده و دیگر استان‌ها از آن بی‌بهره‌ شوند، در آن صورت هرگز پیشرفت نخواهیم کرد.
رئیس جمهور با اشاره به مصوبات سفرهای گذشته هیئت دولت به این شهرستان، گفت: در سه سفر گذشته هیئت دولت به این استان 74 پروژه برای توسعه و آبادانی کیار تصویب شد که از این تعداد 44 مصوبه اجرا، 21 مصوبه در دست اجرا و 9 مصوبه نیز تاکنون اجرایی نشده است.
وی با تأکید بر اینکه تمام مصوبات این استان باید تا پایان این دولت تکمیل و به بهره‌برداری برسد، گفت: در نشست هیئت دولت علت چرایی اجرایی نشدن مصوبات این شهرستان مورد بررسی و راهکارهای اصولی برای آن اتخاذ خواهد شد.
احمدی نژاد با اشاره به بنرهای درخواستی مردم به‌منظور بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از تونل زره در این شهرستان، افزود: در نشست هیئت دولت با اختصاص اعتبارات و بودجه موردنیاز بستر تحقق این خواسته مردم را فراهم خواهیم کرد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول