اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه ابهر:

ولایت موجب ناامیدی دشمنان اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: ولایت موجب ناامیدی دشمنان اسلام است که باید قدر این نعمت عظیم را در جامعه دانست.

ولایت موجب ناامیدی دشمنان اسلام است
حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: اسلام مدیون ولایت است و ماهیت انسان بدون ولی‌فقیه شناخته شده نیست.
وی با بیان اینکه ماهیت انسان بدون ولایت‌فقیه بی‌ارزش است، تصریح کرد: ولایت‌فقیه دنباله ولایت پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار است، چرا که آنچه موجب ممتاز شدن انسان از سایر حیوانات می‌شود ولایت مداری و اندیشه ولایی است.
امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه قبل از بعثت پیامبر گرامی اسلامی جامعه عربی جامعه‌ای جنگ طلب بود، افزود: با کرامت پیامبر گرامی اسلام و انتخاب امام علی (ع) به عنوان ولی‌فقیه جامعه پس از پیامبر گرامی اسلام راه اسلام به خوبی ادامه یافت.
وی یادآور شد: پس از پیامبر گرامی اسلام جامعه اسلامی با خانه‌نشین شدن ولایت جامعه به سوی قهقرا رفته و بت پرستی مدرن جایگزین ولایت شد.
رحیمی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام پس از بازگشت از حج آخر در محلی به نام غدیر خم حضرت علی (ع) را به عنوان ولی‌فقیه و امام جمعه معرفی کرد و پس از وی هم ولایت جامعه به دست ائمه اطهار بود.
وی با بیان اینکه ولایت قامت یار است و بشریت منهای ولایت پوچ و بی‌ارزش است، بیان کرد: ولایت موجب ناامیدی دشمنان اسلام است که باید قدر این نعمت عظیم را در جامعه دانست.
امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: ولایت‌فقیه جامعه اکنون در دست مقام معظم رهبری است و با اقتدار کامل از مردم و مسئولان حمایت کرده و نمی‌گذارد دشمنان اسلام در این راستا برنامه‌های خود را عملی کنند.
وی با تاکید بر اینکه سیاست و موضع‌گیری باید مبتنی بر موضع‌گیری‌های رهبری باشد، گفت: کسی که بر محور ولایت حرکت نکند، هیچ کدام از اعمالش ارزش ندارد.
رحیمی با بیان اینکه نقش ولایت و امامت در جامعه نقش مهمی است، افزود: باید همه فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بر محور ولایت باشد.
وی با اشاره شان و جایگاه ولایت در جامعه تصریح کرد: همه اعمال در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی باید با راهنمایی ولی‌فقیه صورت گیرد.
امام جمعه ابهر ادامه داد: زندگی بدون شناخت و تبعیت از ولایت قدم نهادن در مسیر ظلمت و گمراهی است.
وی با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه مردم و مسئولان تبیین جایگاه ولایت‌فقیه در جامعه اسلامی است.
رحیمی خاطرنشان کرد: امروز به برکت وجود رهبری حرکت‌های جهانی و بیداری اسلامی در حال پیش‌روی است و در دهه ولایت باید نقش ولایت‌فقیه با محور قرار دادن سخنان مقام معظم رهبری در جامعه اسلامی تبیین شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول