اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تا پایان روز پانزدهم؛

66.4 درصد جمعیت کشور سرشماری شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه منابع و امور استان‌های مرکز آمار ایران از تکمیل فرم پرسش‌نامه برای 66.4 جمعیت کشور تا پایان روز پانزدهم اجرای سرشماری خبر داد.

66.4 درصد جمعیت کشور سرشماری شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، امیدعلی پارسا ضمن بازدید از دفتر آمار و اطلاعات و ستاد سرشماری استانداری خراسان رضوی و بررسی روند اجرای سرشماری، این میزان را در خراسان رضوی را 68.9 درصد اعلام کرد.
وی افزود: انجام موفقیت آمیز سرشماری در استان مرهون وظیفه شناسی مردم، استاندار و سایر مسئولان ستادهای سرشماری است.
معاون توسعه منابع و امور استان‌های مرکز آمار ایران کل اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح در کشور را 700 میلیارد ریال ذکرکرد و گفت: 89 درصد از این مبلغ صرف دستمزد 114 هزار نیروی انسانی دخیل در اجرای طرح و بقیه برای خرید اقلام مورد نیاز مصروف شده است.
پارسا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت حضور و مشارکت مردم در اجرای موفقیت آمیز طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 90 و تاثیرات آن در تدوین برنامه های توسعه مدار در کشور از آحاد مردم در استان‌های مختلف به ویژه غایبان طرح سرشماری خواست تا طی چند روز باقی مانده از اجرای طرح سرشماری نهایت همکاری را با آمارگیران داشته باشند.
وی موعد قانونی مقرر برای اتمام سرشماری را پایان روز 22 آبانماه سال جاری اعلام و ابراز امیدواری کرد: سرشماری سال جاری مانند سرشماری انجام شده در سال 85، با استقبال بیش از 98 درصدی مردم همراه شود.
معاون توسعه منابع و امور استان‌های مرکز آمار ایران از استقبال و اعتماد مردم، تلاش تمام رده‌های اجرایی و ستادی و نیز مدیران ارشد و میانی استان‌ها به دلیل رجحان دادن این طرح ملی بر سایر اولویت‌های ادارات متبوع خود تقدیر کرد.
عباس نیاوند معاون برنامه‌ریزی استاندار و رئیس ستاد سرشماری خراسان رضوی نیز در این بازدید ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند اجرای طرح در استان گفت: مدیران ارشد ستاد سرشماری استان از جمله رئیس، قائم مقام و معاونان فنی و اجرایی، بازدیدهای مکرر از ستادهای سرشماری در شهرستان ها و رفع مسائل را مهم‌ترین وظیفه خود می‌دانند.
وی با اشاره به پهناوربودن و کثرت جمعیت خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: وسعت کار و دشواری انجام هماهنگی و نظارت میان رده‌های مختلف ستادی و اجرایی در ارزیابی‌های ملی لحاظ شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی ضمن تقدیر از عزم جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی در تهیه امکانات سرشماری و اجرای طرح طبق جدول زمانبندی مرکز آمار ایران ادامه داد: شهرداری‌ها از جمله سازمان‌هایی هستند که می‌توان از ظرفیت آنها برای سرشماری سال‌های آینده بیشتر بهره برد.
هادی ذاکری قائم‌مقام رئیس ستاد سرشماری خراسان رضوی نیز در حاشیه این بازدید از مردم استان به ویژه غایبان طرح سرشماری خواست تا حتی المقدور در روز جمعه برای همکاری با ماموران سرشماری در منزل حضور داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد: مردم استان با درک اهمیت ثبت اطلاعات خانوارشان توسط آمارگیران موجبات به حداقل رسیدن آمار غایبان طرح سرشماری در خراسان رضوی را فراهم آورند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول